Gå til innhold

Mange med regelmessig mens men allikevel ikke gravid?


mamman til gogutten

Anbefalte innlegg

Virker som det er mange som sliter her med uregelmessig/uteblivende mens, så jeg lurer på om det er mange her som faktisk har mens hver måned og allikevel har prøvd en stund uten å bli gravid? Og har dere da en forklaring på hva som ikke "funker"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har regelmessig mens og det er ingen ting galt med noen av oss - men gravid blir jeg ikke...

 

Hilsen en IVF-er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har regelmessig ja. ble gravid med første etter fire forsøk. men mista. ble gravid med neste etter 4 forsøk. så no prøver vi på barn nr. 2 er i 4 pp så håper det går no, siden det var 4pp eg hadde på de to andre graviditetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regelemssig mens men er ikke noe baby her nei, har startet utredning som tar mega lang tid, hos meg kan det hende jeg har polypp som gjør at egget ikke kommer seg fram til livmora(gynkl syns jeg hadde litt tykk slimhinneda jg var på innvendig UL) skal tilbake 19.april for å se på det igjenn så ...ja ... vente...vente ....vente !!!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer omtrent på klokkeslettet, hehe - nå har vi ikke prøvd så lenge (3 pp), så vi satser på at det sitter snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yeah...tanta kommer som ei klokke hver mnd, men blir ikke noe mer gravid av den grunn nei. Har en gutt fra før, så jeg vet jo at vi kan....men denne her sitter langt inne gitt! Nå kjenner jeg på gikta at tanta fra helvete melder sin ankomst nok en gang....da sklir vi inn i 13 pp og satser alt på en januarbebis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt regelmessig mens helt siden jeg sluttet på p-pillen i september (syklus på 26-27 dager), men jeg blir visst ikke gravid...Er nå inne i min 8.pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan stille klokken etter mensen, men blir likevel ikke gravid. Sluttet på p-pillen i juli, og har "truffet" el nesten hver måned. Får utslag gang etter gang på el-tester. Har forsøkt akupunktur noen måneder uten hell. Var på GU forrige måned, men innvendig UL og mannen testet sine små svømmere. Alt ser ut til å være i skjønneste orden med begge to - frustrerende !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan slenge meg på denne lista: svært regelmessig mens, tester positivt på EL, normal lutealfase og sex de "rette" dagene. Har IKM på fredag, men merker at tanta nærmer seg (les spotting). Har ikke prøvd superlenge på å bli gravid, ca et halvt år uten prevensjon og 3 måneder med svært aktiv og systematisk prøving.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg ikke har noen forklaring på hvorfor ikke gravid, utenom at det er vel (statistisk sett) 25 % sjanse for å bli gravid i hver syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, hadde liksom forestilt meg at de som hadde problemer med å bli gravid var de som hadde uregelmessig mens eller hatt kjønnssykdommer eller lignende, men nå har verden komt til meg å!!! sannelig er det ingen logikk i hvem som blir gravid eller ikke, desverre!! vi får smøre oss med enda mer tolmodighet og vente, vente og atter vente... lykke til alle sammen, det må jo bli vår tur snart!!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er visst mange i denne kategorien også. Vi er inne i vår 18 pp nå, har akkurat hatt EL som gang etter gang lyser mot meg på testen. Har nesten uten unntak 30 dagers syklus. Kjenner EL ca dag 16 so stikkende smerter i underlivet og alt det der med slim etc. Fortsatt ingen barn denne gang. Vi er begge utredet for infertilitet med alt av blodprøver, UL, sædprøver... Vi er begge normalt fruktbare. GRRR.. Vi har visst oddsen mot oss når det gjelder de 20-25% sjansen i hver syklus.

Det blir vel våres tur engang også?

Ønsker dere alle masse lykke til, og håper vi treffes inne på 1.trimester snart..

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...