Gå til innhold

Bare meg som ikke er noe husmoremne her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sukk, etter å ha lest her inne en periode har jeg på følelsen av at jeg er den eneste mammaen i dette landet som ikke er noe særlig til husmoremne. Gikk på med liv og lyst og skulle lage sviskepure idag og hele kjøkkenet ser grusomt ut... Her ikke talent for kjøkkenet, jeg.... Tenkte med megselv at hvis noen fortalte meg for et år siden at jeg skulle stå hjemme og lage sviske pure ville jeg ledd meg i hjel..... Livet ser nok så annerledes ut, ja....

Ikke er jeg glad i å lage mat, jeg skal definitivt ha hushjelp når jeg skal tilbake i jobb og babyen min kommer nok til å få en del ferdigmiddager... Er det bare meg,eller har jeg noen medsøstre her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt håpløs når det gjelder husarbeid. Mannen min lager middag hver dag etter jobben, er ikke han hjemme spiser jeg brød til middag. Fullammer enda, men tror jeg skal prøve meg på hjemmelaga mat til kid'en...men det kommer til å bli mye søl ja, og kan nok hende at jeg rett og slett ikke fikser det :-) MEN, jeg er veldig flink til å leke og kose med barn.Det blir jeg aldri lei av. Det er viktig det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,du er ikke alene!

Liker ikke å lage mat,er ikke flink heller da,siden jeg ikke har interesse for det..

 

av diverse grunner har samboern nesten alltid laga middag om dagene,i svangerskapet og etter fødsel,og nå gruer jeg meg nesten til jeg blir såpass at jeg skal lage middagene igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror slettes ikke at du skal bekymre deg. Gubben klarte å overtale meg til .. muligens..kanskje et barn når vi gifta oss. Jeg har nå to gutter.. men at han i det hele tatt gifta seg med en tomboy som meg syns jeg var morsomt.

 

Jeg prøvde i det lengste å være flink og lage fruktpureer selv, men det ble med prøvinga gett haha. ikke er jeg flink til å bake og iallefall ikke lage heavy grønnsakssupper.. må vel lære meg det før mamma dør.. men da har jeg god tid håper jeg for dama er ikke 50 engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei, du er ikke alene. Jeg lager så og si aldri middag, det gjør alltid mannen min når han kommer hjem...Klarer knapt å lage noe til meg selv hvis han ikke er hjemme. Husarbeid deler vi mellom oss, så jeg antar at jeg slett ikke er huslig av meg, men at mannen min heldigvis er det:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...også sviskepure da gitt! Tror ikke du skal se på det som et veldig stor nederlag..

Jeg er definitivt ingen guds gave på kjøkkenet, men jeg tror familien overlever. Har et ørlite repertoar av middager med utallige kombinasjoner - og uka består jo kun av 7 dager!

 

...Men hvordan i allverden lager man sviskepure da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkenoe særlig til husmoremne jeg heller gitt! Hver gang jeg sier jeg skal bake kake, titter eldste datter og min sambo nervøst på hverandre.... stakkars ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tro meg, det er flere som føler de ikke oppfyller samfunnets krav til mor når hun er hjemme med barn. Jeg får ikke gjort en dritt her i heimen. Når tulla endelig er lagt for å hvile på dagtid har jeg så lyst på litt til for meg selv, og da suser jeg innom hit og leser litt, ser på tv, drikker kaffe og snakker i tlf. Og dette får jeg SÅ dårlig samvittighet for hver eneste dag. Drar jo over gulvene når det trengs, men må nok jobbe litt med min egen tankegang for jeg føler folk som kommer innom tenker; hun som er hjemme hele dagen så ser det sånn ut.

 

Hvorfor sette vi oss slike høye krav? Hvem er det vi skal tilfredstille? Jeg koser meg en hel haug, men føler det blir litt amputert pga samvittigheten tar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg har funnet ut at håndmixer'n er min beste venn og hvis jeg er usikker på no kan jeg bare spørre sambo.. han er kokk og får maaaange spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest mange steder at en god mor gir blaffen i huset de første månedene. viktigere å bruke tiden på ungen(e) når de er våkne og tid på seg selv og evt. samboer når unge(e) sover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...