Gå til innhold

Når man har priritet 70 (alenemor)..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du får bare plass hvis det er ledig, selv om man har en eller annen form for prioriteringskode, er det ikke dermed sagt at man får plass uansett. Dessverre er det slik det er. De som blir prioritert først er de med handikap osv, og hvor mange plasser som er ledig, kommer helt ann på hvor mange som skal begynne på skolen. Ikke alle steder det er mange ledige plasser, og når det er mange som hr søkt på plasser, blir det mange om plassene. Men som sagt er det bare første opptaket som har vært nå, og man tar inn barn helt fram til august, så du har fortsatt muligheter for plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ettersom jeg er alenemor burde jo jeg få plass før de uten prioritet (og det er jo de fleste)..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kommune har de veldig mange prioriteter de må ta hensyn til. I hver barne hage skal de ha så og så mange barn av enslige forsørgere, fler barnsfamilier, barn som bor med begge foreldre, handikapp, barn av syke foreldre, barn med sykdom, barn med dårlig økonomi, barn av førskolelærere osv osv. Så det er mange hensyn å ta stilling til. Ikke bare om man er enslig forsørger eller ei desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har kode 70 (som desverre er ganske langt nede på prioriteringsskalaen) så er du nok ikke sikret plass. Det er nok mange som er foran deg i køen, for det er mange som har koder høyere på lista enn deg ( fuksjonshemminger, sykdom i hjemmet, tvillinger, barnevernstiltak, overflyttinger), og hvis det ikke er mange plasser ledig så er det ikke sikkert at du får, men det er flere runder igjen av opptaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...