Gå til innhold

Ekkelt besøk hos jordmor idag.... :( (litt langt )


kanutteogkruttet

Anbefalte innlegg

Jeg ringte jordmora mi idag tidlig for å høre hva som var normalt av bevegelse av barnet når jeg er i 17 uke... Jeg kjente en del liv for litt over en uke siden, men har ikke kjent noe etterpå, så derfor ringte jeg bare for å høre.

Hun sa at jeg skulle ta meg en tur på ettermiddagen så vi kunne sjekke om vi hørte hjertelyden, og den var klar og tydelig.

Men etterpå begynnte hun å spørre meg om alt stod bra til hjemme og om jeg hadde det bra...

Og jeg svarte da det at alt var fint både med meg og hjemme... når jeg kom hjem så jeg etter hva hun hadde notert på papirene mine og ble alldeles sjokket. Der stod det : " Tar ofte kontakt med jordmor ".

Syns det høres ut som jeg har store problemer jeg, greit at jeg har ringt noen ganger for å stille spørsmål om ting jeg lurer på. EN gang har jeg bedt om å få komme å høre om det var hjertelyd og det var før vi skulle reise til svigerforeldrene mine for å fortelle dem nyheten, men det er den eneste gangen.

Nå vegrer jeg meg veldig for å ta kontakt med henne hvis jeg lurer på noe, jeg vil ikke bli sett på som hysterisk for det er jeg nemlig ikke....

 

Måtte bare få lufte tankene mine litt med dere, men det ble jo litt langt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Vil bare si at jeg skjønner behovet for å lufte disse tankene. jeg ville følt det på sammr måten om det var meg. som om setningen "tar ofte kontakt med jordmor" skulle inneholde skjulte meninger, som "er nok litt overengstelig/ har kanskje hatt en vond oppvekst/ strever med dårlige hjemmeforhold" eller noe liknende. og det er ikke gøy å føle seg "overfortolket" eller misforstått. antagelivis så ligger det overhodet ingenting slikt under, det er sikkert bare et lite notat om at du har hatt kontakt med jordmor utover de vanlige kontrollene. egentlig er det jo bra at hun tydeligvis jobber nøye og får med seg hva som skjer.

hvis du fortsetter å vegre deg for å ta kontakt, går det jo også an å spørre henne hva hun mente med den setningen. så får dere ryddet opp dere imellom liksom. skal jo være trygt og hyggelig å gå til jordmoren sin, da.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...