Gå til innhold

Elsker det bare!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får jeg en datter vil jeg kalle henne Cornelia. Jeg syns det er et fantastisk nydelig navn. Nå har jeg også fundert på å kalle henne Mie i tillegg. Altså Mie Cornelia. Hva syns dere om det? Cornelia er så og si et spesielt navn i seg selv, men jeg syns det ble noe eget og flott ved å kalle henne Mie i tillegg. Jeg har kommet på dobbeltnavnet selv og syns derfor det er ekstra stas. Syns det er så gøy med navn jeg. Jeg er utrolig oppi taket i dag etter å ha funnet et navn som jeg nesten elsker. Har også tenkt på Mie Constanse, men har funnet ut etter litt tenking at Mie Cornelia er vell så pent. Og det er en så pen klang i det. Tøft og søtt samtidig. Så her kommer spørsmålet; Hva syns dere om Mie Cornelia? (bruke begge til daglig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på hvor lenge du gidder å rope Mie Corenelia - kom og spis, Mie Cornelia nå er det leggetid, Mie Cornelia har du pusset tennene, Mie Cornelia nå er badevannet klart........

Jeg synes seks stavelser i navnet blir for langt - og tror du noen andre kommer til å bruke hele navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mie Cornelia var et kjempe søtt og tøfft navn! Gå for det! Ikke la deg påvirke av negative bemerkninger her inne. Da blir du bare forvirra. Ta det navnet du liker best selv. Både Mie Constance og Mie Cornelia er aldeles nydelige navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Cornelia/Kornelia kjempe godt:) Tenkt veldig på det selv, men slått det bort... Synes allikevel det er nydelig da!

 

Mie og Mia er veldig kjedelige navn synes jeg. Mie er bedre enn Mia igrunn, men for meg er det mer et kallenavn. Jeg har alltid blitt kalt Mie (heter Marie) og klarer ikke se det for meg som et navn... Cornelia er et ganske tungt navn, og å orke å skulle si Mie Cornelia, det blir kanskje litt tungt?

 

Mie er helt greit, men ærlig synes jeg Kornelia er såpass tungt at det står best alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flotte navn!

Imidlertid ville jeg gått for mia cornelia... synes det er finest med a-ending i begge navna, som feks thea cornelia, mia cornelia etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, liker det ikke. Blir "too much". Mie virker som en egen oppdiktet versjon av Mia, og Cornelia blir for langt.... Synes 4 stavelser i et navn er haugen på nok. Når du da tenker Mie itilleg, blir det altfor mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Mie er veldig pent. Litt usikker på Cornelia, av en eller underlig grunn minner Cornelia og Cornelius meg om en frokostblanding jeg spiste da jeg var liten.... Men Cornelia klang greit sammen med Mie, så jeg ser ikke noe problem med å bruke det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig pent:)Men jeg tviler på at du kommer til å bruke begge navnene til daglig,det blir ganske tungvindt..

Har selv en lita jente med to navn,men vi bruker bare det første til daglig.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Cornelia er i seg selv et flott navn. Mie synes jeg ikke er noe navn, på en måte, og det blir for jålete. Jeg ville kun tatt Cornelia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...