Gå til innhold

Hvor lenge etter fødsel kommer mensen tilbake?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det kan vel ta en stund når man fullammer? Har i tillegg begynt på minipiller, men det skal vel ikke ha noe å si? Ikke det at jeg savner den, men har vært litt bekymret for om jeg kan være gravid igjen. Har tatt to negative tester, men det er en stund siden nå... Bare lurer hvilke erfaringer andre har.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hvis du fullammer kan det ta tid, men enkelte får den igjen etter 4 uker....som jeg har lest. Jeg ammet ikke sist, tror det tok 4-6 uker før mensen var tilbake.

Lenke til kommentar

Dersom du fullammer kommer den ikke som regel før du slutter. Jeg sluttet helt å amme da jenta mi var 11 mndr da kom den snikende mndn etter,

Lenke til kommentar

Annonse

Første gang fullammet jeg til sønnen min var 5 mnd gml. Ammet nattestid til han var 11mnd. Fortsatte å amme til han var nesten 2 år. Mensen kom tilbake etter over et år, ca. 15-16 mnd. HERLIG!!!

 

Andre gang fullammet jeg ca. 4 mnd. (Ammet i totalt 2 år denne gangen også, men hun mistet selv noe av interessen da hun begynte å få grøt, etter 4 mnd). Jenta sov natten gjennom fra hun var født, så ammingen var mindre regelmessig. Mensen kom tilbake etter ca. et halvt år, tror jeg.

 

Håper det tar lang tid før mensen kommer tilbake også denne gang. Er ikke noe savn, liksom, å få den tilbake så tidlig.

 

Monica

 

 

Lenke til kommentar

Må si det er forskjellig. Ammet til jenta vår var 11 mnd, fullammet til hun var ca 6 mnd. Fikk mensen tilbake 3 mnd etter fødsel, ble gravid igjen 8 mnd etter fødsel...

Lenke til kommentar

med nr 1 fullammet jeg de 5-6 første mnd og forsatte å amme til hun ikke ville ha mere da hun var 11 mnd. Den mnd kom også mensen snikanes. Denne gangen fullammet jeg til 6 mnd og forsatte amme masse, fikk en liten blødning da hu var 9 mnd og ble gravid etter det...

Lenke til kommentar

Etter første fødsel tok det 8 måneder før jeg fikk tilbake mensen, etter andre fødsel tok det 11 måneder før jeg fikk mensen igjen. Jeg har fullammet begge barna mine.

Lenke til kommentar

Ved begge mine barn fikk jeg mensen etter en måned. Jeg fullammet begge gangene.Håper det tar litt lenger tid denne gangen!

Lenke til kommentar

jeg gikk også på minipillen. ammet til jenta var 3-4 mnd. Fikk mensen tilbaj\ke etter 8 mnd. Så kan gå tregt om du ikke ammer også. Håper det går like lenge neste gang også, var så deilig å gå uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...