Gå til innhold

Dere som har prøvd no-cry solution


jensemamma

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte boka for over en mnd siden, men har ikke fulgt den systematisk ennå. Problemet vårt er nemlig at datteren vår blir så fryktelig sliten til slutt at det blir alt annet enn no-cry. Hun kan legges i senga, tas opp, ammes, nesten sovne ved puppen, legges i senga, sovne, våkne, måtte tas opp osv. Til slutt gråter hun samme hvor hun ligger. Dette kan jo fort ta et par timer hver kveld. Jeg synes ikke boka har noen god løsning i slike tilfeller. Og det må jo skje ofte... Alle barn blir grinete når de er stuptrøtte.

 

Noen som har hatt det slik, men likevel fått bokas ide til å fungere?

 

Datteren min er forresten 4 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvordan sover hun på dagtid? og når prøver du å legge henne om kvelden?

her gikk det seg til tvert etter at kolikken forsvant rundt 4 mnd. så fort han var bra i magen sin prøvde jeg å legge han i 20-tiden (eller når han virket trøtt da). gav han flaske med mme først og la han i senga si før han hadde sovnet (må alltid sørge for at han raper skikkelig etter hvert måltid). så gav jeg han smokken og holdt den inne mens jeg sang en nattasang. sang svakere og svakere og til slutt gikk jeg ut og han sovnet. ble skikkelig overrasket over at det funket!

men du kan jo prøve å gi henne flaske med mme til kvelds, legge henne tvert i egen seng og gi henne smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser med en gang at du har to store fordeler i forhold til meg;

Ditt barn tar flaske - er mao ikke avhengig av kroppskontakt for å få mat, og far kan mate, og i tillegg tar barnet ditt smokk. Min nekter flaske og skjønner ikke tegninga med smokk. Så de eneste måtene å trøste henne på er å ta henne opp eller amme henne.

 

Hun sover godt på dagen. Sovner da stort sett i vogn som må trilles litt. Hun legges gjerne før kl. 19. Det har vi gjort lenge, og de første ukene fungerte det fint. Hun sov til ca. 23, og så videre til 3 eller 4 , gjerne enda lenger. Nå sovner hun ikke før kl., 21, våkner etter tre kvarter, må ammes videre i søvn, våkner gjerne før kl. 3, og sover dårlig videre utover morgenen. Det går mao gale veien. Blir litt smågal..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...