Gå til innhold

Åpent sår der rumpa går over til å bli rygg, hva gjør jeg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I kveld når jeg badet lillejenta på 7mnd oppdaget jeg at hun hadde sår i enden av rompesprekka, mer som det hadde sprukket, og det var åpent sår. Hva skal jeg smøre på for å få dette til å gro? Tenkte å ta kontakt med helsesøster i morgentidlig, men får ikke ro i meg før jeg finner ut hva jeg skal gjøre. Har ikke merket at hun har følt noe ubehag p.g.a det, men det må være ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ingen fasit på dette, men det jeg har villet gjort er å gjøre det skikkelig rent med Klorexidin/Phyrisept. Har du sårsalve, feks Brulidine? Det kan være fint å smøre på. (Disse navnene er nok ikke skrevet riktig) Vet ikke om zinksalve kan hjelpe. Huff dette var litt vrient, jeg forstår fortvilelsen din over dette. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ikkje smurd noko i eit opent sår. La ho lufttørke, og ligge uten bleie så mykje som mulig. Bytt bleie ofte så det ikkje blir fuktig. Luft, luft, luft er det beste for å få sår til å gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk råd om å bruke en spesialkrem fra a-derma da gutten min var sår i valkene. Denne hjalp hos oss og vi prøvde mange slags salver. Kanskje denne kan være til hjelp hos dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...