Gå til innhold

Sukker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Leser om store babyer. Blir litt nervøs... Er veldig glad i sukker.Veier normalt selv, men spiser nok litt for mye sukker.. Er faren for stooor (for stor)baby tilstede selv om man ikke legger på seg så mye selv mon tro?:o) Noen som vet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke, men dytter det opp for å se om det er noen som vet :)

Er litt en søtnos selv desverre - planen er å bytte ut med gulrøtter e.l. Er jo en del sukker i frukt også...men sikkert bedre enn snop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da blir nok mine tvillinger kjempestore.. Nettopp kjørt i meg en pose anton berg sjokoladeegg.. Det er egentlig ikke så mange egg i en slik pose?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he - fristelser fristelser! På meg har det den virkningen at hvis jeg helst ikke må så får jeg enda mer lyst på..... Nå fikk jeg lyst på påskegodt :)

(er heldigvis ikke fristet på alkohol da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mye påskegodt altså... Smakt de eggene med hvit sjokoladekrem inni?? Mmmmm......

Lite lyst på alkohol her og, får ta meg en likør i sommervarmen tror jeg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe

 

- det må da bety noe i graviditeten som ellers at mor er fornøyd og nyter litt :-)

 

Aldri så galt osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at det er flere som lar seg frist!:):) dytter spm opp igjen, kanskje noen i dag som vet??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,da skulle nok jenta mi ha vært en kjempebaby gitt:)Men hun var bare 3460g heldigvis,så jeg tror ikke det har så veeldig mye å si:)Og her går det både cola og godteri ned på høykant hver eneste dag:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også søtnos sist, men jenta som kom dagen før termin var ikke mer enn 3250 g så... Men sunt er det vel ikke lell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor skal kose seg, men det er et lite men i denne sammenhengen. Det er påvist sammenheng mellom for mye sukker og svangerskapsforgiftning. Dermed er det ikke sagt at det er grunnen bestandig men en smnh.Dessuten så er det en sammenheng mellom candida-sopp som gravide ofte får og inntak av sukker. Så strengt tatt bør man nok moderere seg. Jeg vet at frukt ikke er sjokolade, men lag et digg fruktfat med mango,melon,fersk ananas,pære og slikt så får i prinsippet kroppen både sunne ting og det sukkeret den trenger,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frantic

Ja dette søtsuget!!!! Er enormt glad i søtt selv, men skal prøve å være litt flinkere denne gangen. Er redd det er riktig at babyen bli påvirket av ekstra inntak av sukker, men det er ikke den eneste vekstfaktoren. i første svangerskap var jeg veldig flink og spiste godteri 1-2 ganger i uka. Fikk en gutt på 3600g. Andre gang var jeg de siste månedene adskillig mer slepphent og ga etter for søtsuget hver dag er jeg redd (og da var det ikke småtterier som gikk ned.....). Gutten ble adskillig større etter alt sukkeret, 4300g. Tilfeldigheter? Ikke vet jeg, men jeg tok det opp med legen at jeg hadde så kraftig søtsug de siste månedene, og da svarte ho at det kunne nok tenkes at babyen ble litt større fordi de den siste tiden lagrer ekstra energi som fett...... Ikke bare babyen som ble større andre gang, jeg la på meg 3 kg mer. Men det bekymrer meg ikke, for det var greit å få vekk igjen etterpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror det er veldig forskjellig fra person til person. Forskningen mener jo at sukker an være grunnen til større barn, jeg tror personlig at man ofte er roligerer når man er gravid kan gjøree at de blir store.

Jeg spsite fine rundstykker med nugatti og kg vis med frukt og noe sjokolade til og med sjokolade kake deig på slutten sist , og babu var 3500gr og jeg la på meg 9 kg...

 

Kunne aldri spist dette til vanlig uten å bli stor som et hus men trente og red til jeg fødte sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...