Gå til innhold

Vekt på barn - Og hvor mye tåler vogna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De fleste vognene jeg har sett på ,med unntak av TFK, er beregnet på max 15 kg belastning. Sånn i snitt; hvor gamle barn er det da snakk om?

Nå er poden vår snart ett år, og veier 9 kg. Mens f.eks datteren til venninnen min er like gammel, og veier vel ca 11 kg.

En Quinny-vogn, feks... hvor lenge kan man bruke den? Eller Traxx? Eller Teutonia Mistral? Det går vel på lengde også,da..Litt dumt å kjøpe vogn nå, og så kan vi ikke bruke den neste sommer, liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe... har faktisk lurt litt på det samme.... Jenta mi er litt over 2 år og veier 14,2 kg.... Og har sett at det ofte står 15 kg (av og til 18) på nye vogner. Nå har jeg aldri kjøpt helt ny vogn, så jeg har ikke bruksanvisning, men har jo sett eldre barn enn jenta mi i vogn. Og har brukt vogn til mine andre barn når de var ca 3 år.

 

http://194.103.47.10/Brio/Norge/Simo/Sportstrille/Sportstrille?ProdID=100

 

Det er ikke akkurat denne vogna vi har (mye eldre utgave), men stusser litt over at det står rek alder/vekt 0,5 -4 år og 15 kg..... Alle mine har vært rundt 15 kg eller mer da de var 3 år.....

 

 

Og mi er ikke ekstra stor for alderen (litt tettbygd, men langt fra "tykk").

 

De tåler nok mer, men kanskje de ikke tør å skrive mer... Eldste på 7 år har tullesittet der for ikke lenge siden og pappaen trillet henne, og vogna holder enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutte min er 2 år og veier 12 kilo. Han er relativt slang og sånn midyt på treet lang. Et vennepar har en 4 åring med samme form, og han veier rundt 15 kg. Så de legger ikke på seg så mye når de blir større. Det første året går jo fortest.

Bilsetet vårt, HTS Izi kid, går til 18 kg - og er anbefalt til 4 års alder.

 

Så jeg vil tro at de fleste unger er under 15 kg når de slutter med vogn i 3 års alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slutter jo å legge på seg i samme farta når de runder året. Tror normalen er 1-2 kg i året.

Vi har en quinny freestyle 3xl comfort, den er beregnet opptil 20 kg. Og som hun sa på butikken, Noen unger er 20 kg når de begynner på skolen, og andre barn er 3 år og veier 20 kg....

 

Skal i teorien kunne bruke en quinnyvogn til ungen er 3-4 år, men det kommer jo an på størrelsen på ungen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...