Gå til innhold

Har jeg plikt til å si at jeg er gravid på jobben?


nosso

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 15 september-06.Er i vikariat som går ut 1/7-06.Jeg har jobbet som vikar i denne bedrifte siden juni -05.Nå er jeg 17 uker på vei og har fortsatt ikke sagt i fra til noen på jobben. har jeg plikt til å si i fra til den bedrifte jeg jobber i eller er det vikarbyrået som skal ha beskjed? Hvordan er ansavrsforholdet her?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Dersom ditt forhold til den arbeidplassen slutter før fødselen og du ikke skal ut i noe permisjon må du ikke si noe. Men sjangsene er vel store for at de vil oppdage det etterhvert. Dersom du skal ha fri til kontroller og lignende er det vel best at de for beskjed. Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge arbeidsdagen for deg derom du skulle trenge det, men jeg tror ikke du har noen plikt til å informere dem om din "tilstand"

Lenke til kommentar

Om du får lønn fra vikarbyrået vil jeg vel tro at det er de du må si ifra til, for da er de jo de som er arbeidsgiveren din.

De må jo vite om de skal lete etter nye engasjement for deg osv når det vikariatet du er i nå går ut.

Om det er mulighet for at vikariatet ditt blir forlenget, må de jo også være klar over at du skal ut i permisjon, så de finner en erstatter for deg.

De du jobber hos vil jo oppdage det - skal vel mye til å klare å skjule magen til sommeren! - så kan jo være greit å si ifra der også.

Lenke til kommentar

du har ingen plikt til å si ifra, men du må gi beskjed i RIMELIG tid før du skal ut i permisjon slik at jobben får skaffet vikar. i ditt tilfelle trenger du ikke si noe, annet enn til vikarbyrået ditt, litt før permisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...