Gå til innhold

Dere som ikke fikk til amminen første gang, men fikk det med nr. 2


katty

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei..

 

Jeg er gravid med nummer to så kan ikke svare på hele spørsmålet ditt. Jeg strevde imidlertid veldig med ammingen i starten. Var på en lettpost og fikk ingen til å se på at jeg ammet. Jeg tenkte at dette er så lett, hun suger jo.. Det angret jeg jo på etter en stund. Jenta mi gapte aldri høyt nok, men slurpet i seg puppen på en måte. Jeg var så glad for at hun sugde så jeg ville ikke ta henne bort for å legge henne til på nytt. Vet ikke helt om det var årsaken, men fikk i allefall brystbetennelse 2 ganger de første ukene. Jeg fikk antibiotika som gjorde at datteren min fikk trøske, og jeg fikk sopp på brystene. Det gjorde at det var kjempe vondt å amme..

Tipset mitt er å få noen til å se på at du ammer. Ikke godta at babyen suger feil i starten, det er lettest å korigere viss en gjør det med en gang. Får du mye melk, melk ut litt i starten slik at det blir lettere for babyen å få et godt tak. Er brystet sprengt er det lett å bare få tak i tuppen. Selv om jeg plundret fælt, gjør det vel ikke helt riktig enda, ammer jeg fortsatt. Datteren min er snart 7 måneder og jeg koser meg..

Lykke til. Det viktigste er at det ikke er flaut å be om hjelp....

Lenke til kommentar

Jeg var veldig instilt på at jeg skulle klare det, siden jeg ikke fikk det til med nr en. Jeg var heller litt lenger på sykehuset så jeg var sikker på at jeg fikk det skikkelig til. Det var heldigvis bare snakk om en dag lenger da. Det har ganske mye å si hva du tenker og føler selv tror jeg, tror en må være ganske så bestemt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...