Gå til innhold

For stort hode?!?


Livmor

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg var på helsestasjonen med gutten sin i dag. Han er snart 6 mnd og fikk målt hodeomkretsen til 45,2. Hun fikk beskjed om at det var litt stort?? Hvor mye hadde deres barn? Han hadde nemlig noen få millimeter større enn sønnen min, og jeg hørte ingenting. Er jo liksom litt vanskelig å gjøre noe med hodet på et friskt barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten vår hadde 36 cm rundt hodet da han ble født, på 6 mnd kontrollen var han 45,4 cm (var da egentlig nesten 6,5 mnd). Synes ikke gutten til venninna de hadde så veldig stort hode, men vet ikke om det har noe å si hva det var da han ble født.. Har det egentlig noen betydning? Skulle de undersøke noe mer liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sa de om min datter når hun ble født,to uker senere var det ikke stort da jeg var på kontroll.de vokser så forskjellig,og de vokser jo hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min hadde hodeomkrets på 45,6 på 6 mnd kontrollen. helsesøster reagerte ikke,så det er helt sikkert normalt. men det som har noe å si er hvordan vekstkurven er - at den er noenlunde jevn. kanskje gutten til venninna di hadde økt omkretsen mye siden sist måling,eller hun kan også rett og slett ha målt feil/unøyaktig. alt er sikkert ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var 67 cm og 7440 gr. Stakkar, hun ble jo litt paff da, for helsesøstera sa bare at hodet var litt for stort, men ikke noe mer. Hadde jo vært greit å vite hvorfor det betydde noe. Og sønnen minvar nesten nøyaktig lik på alle målene, men jeg fikk ikke høre noe. Og vi går til samme helsestasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pluggen her hadde 47,3 når han var 6 måneder og en uke. Det var visstnok litt stort.

 

Mammaen og pappaen er litt tjukke i huet så det er vel genetisk. Mye vett inni der skjønner du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi var 45,7 cm rundt hodet.. fikk beskjed om å komme til en ekstra-kontroll,kun fordi dem er beskymret for vannhode.. men legen så på det, og han sa at det ikke noe vannhode her i gården..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bekymrer meg ikke, og ikke helsesøster heller, gutten min var 45,5 rundt hodet på 4 mnd kontroll. men veide også over 9 kg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være helsesøster reagerte fordi hodet hadde vokst unormalt mye siden forrige gang.

Fikk beskjed om det engang med eldstemann og måtte inn til en ekstra kontroll og da var det helt okey. Hodet vokser, som alt annet på babyen, litt i rykk og napp. Sikkert ikke noe å bekymre seg for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jenta mi hadde visstnok KRYMPET hodet siden fødselen hun...ved fødselen var hun målt til 38 cm (*au*), og på 6-ukerskontrollen var det sunket til 37,8 :D

 

Tror nok noen har målt feil, og håper det er sykehuset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hodeomkretsen på gutten min på 6 mnd kontrollen var 46,8 den.. så var han 0060 og 71 cm... ( var 6 mnd og 1 uke da)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...