Gå til innhold

Dere som er førstegangs og var på UL i 12.uke.....


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

...fikk dere innvendig eller utvendig??

 

Skal på UL nå på fredag og da er jeg i min 12. uke (11+1). Håper jeg slipper unna med utvandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på ul i uke 14 på grunn av blødninger. Du slipper nok ikke unna med utvendig. Legen på sykehuset sa til meg at hvis han skulle bruke utvendig så tidlig så kom han ikke til å se noe og at det kom bare til å bli grumsete! Men den innvendige er ikke vond! Den er ikke så ubehagelig som vanlig gu. Og all ubehagelighet forsvinner når du ser at babyen din spreller på skjermen. Da har du bare lyst til å ligge sånn resten av dagen og komme tilbake dagen etter for noe mer fantastisk har jeg aldri vært ute for!!!!!! GLED DEG! Mine venninner sier at det å høre hjertelyden var stort, jeg hørte hjertelyden for første gang på fredag, men det var ikke no i forhold til ul! Jeg gleder meg bare helt sinnsykt til jeg skal ha ordinær ul, 18. April!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i uke 11 - innvendig... Men ingenting å grue seg til:) bare gøy å se det sprelle der inne!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første ul da jeg var 8+5, utvendig. Så bare en liten klump med bankende hjerte. Ikke så rart siden hun bare var 18 mm stor ;-).

 

Min andre ul hadde jeg da jeg var 12+1, også utvendig. Da så vi alt kjempe godt!! Til og med ansiktet med oppstoppernese i profil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk utvendig UL i uke 10!!! - ingen problemer å se det de skulle se. Men dersom mormunnen og slikt skal observeres pga blødninger eller slikt, gjøres ofte innvendig UL. Og dersom du er slank, er det end astørre sjanse for utvendig UL - har du litt ekstra kjøtt, blir det vanskeligere å se "gjennom" om du skjønner hva jeg mener!

 

Mitt ULbilde fra uke 10 ligger under nicket mitt - er kjempefornøyd med det =)

 

Gled deg og kos deg på fredag. Og dersom du må ta innvendig UL, er det ikke vondt!

 

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da slank nok ville jeg tro, selv om jeg ikke er radmager..

 

Vil bare se et bilde av den lille og sjekket at det er liv og at alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk innvendig ultralyd, men utvendig 3-d etter det. Skal bli godt å slippe mer innvendig. Det er så mye styr med det....

Lykke til, da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du vet (hehe) jeg fikk utvendig 11+6. Så helt klart da. Og siden du skal til samme lege, du er tynn nok for det var jeg;) Han sa faktisk at "du er så slank så skal nok se klart her" Snakk om oppløft hihi, for føler jeg har (ja hadde, nå er jeg jo bolle!!) ganske mye ekstra på magen.

 

Tror nok han prøver utvendig først. Ser man ikke bra da, tar han innv. Og ser du ikke klart, vil du vel heller ha innv. ?! Tror du klarer deg fint med utv. jeg:)

 

Spennende da!!!! Også at vi skal på ul samme uka!!! Og til samme mannen..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi ikke ordentlig på utvendig så prøver vi nok innvendig. Litt nervøs for det, men er vel egentlig T som er mest nervøs for det. Hadde kunne faktisk besvimt av noe sånt han selv om det er helt ufarlig :)

Men vi har snakket litt om det nå, og jeg har forklart at det ikke gjør vondt for meg eller noe og at han ikke "ser" noe til det legen gjør. For man får vel noe over seg der nede vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:o) Hører egentlig til på 3 trimester nå jeg, men svarer alikevel!! Jeg var på UL i uke 8, og i uke 12, begge tok jeg utvendig!! Gikk kjempe greit!!! Lykke til videre!! klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg fikk invendig, men han så at man kan se utv. men ville ta innv for å se bedre

 

lykke til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde innvendig UL i uke 12 på Majorstuaklinikken. Legen sa at man fikk et mye bedre bilde på innvendig så tidlig i svangerskapet.

Selv synes jeg faktisk at det var vondt. Legen presset UL-proben langt opp, og beveget den mye rundt for å vise forskjellige deler av fosteret. Jeg har hatt innvendig UL ved vanlig GU tidligere, men har aldri syntes at det gjorde vondt før. Ikke for å skremme noen, men man kan være forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt innvendig ul i uke 9 og utvendig ul i uke 15. Kjempe kjekt begge deler. Gjorde ikke vondt med innvendig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...