Gå til innhold

dere som har født; har dere herda brystene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hvordan erfaringene er med det ene eller det andre...mange blir jo utrolig såre, og kanskje det er lurt å herde i forkant...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke herdet. Jeg er ganske sår, men tror ikke noen som helst herding kan forberede puppen på det trykket det er i barnets suging. Er en enorm kraft de har. Sårheten er bare i begynnelsen, og gir seg etterhvert. Det er i hvertfall min erfaring fra sist gang. Merker allerede nå etter 9 dager at det er litt mindre sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg herdet ingenting sist, og har ikke gjort det nå heller. Men var veldig obs på at barnet skulle suge riktig helt fra starten. Og jeg var ikke sår i det hele tatt. Ammet i 17 mnd uten noen problemer.

Har også hørt om andre som har herdet, og eneste resultatet er at puppene er såre og vonde lenge før fødsel, og ikke blir noe bedre etter at barnet kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trengt det, så har vel vært utrolig heldig :o)

Har ikke vært sår eller plaga me nåkka under amminga :o)

Herda dæm ikke før fødselen heller..

 

Nån sir at dæm som e veldig mørk i fargen rundt brystvortene ikke blir så såre, de tåler mere.. Mens de som e lys kain bli plaga..

 

Men nu vet jo ikke æ om det stemme da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødre fraråder faktisk å herde brystene, siden de ofte blir mer såre av dette...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

spurte faktisk jm om dette og hun sa det ikke var så lurt, for det første så kan det føre til ubehag og sammentrekkninger i livmora for det påvirker samme hormonsenter i hjernen, og i tilegg blir man unødig sår og skaper en ingangsport for infeksjon i puppen.

 

Det er nok viktigst å få babyen til å suge rett for da blir man ikke nødvendigvis så sår.

 

Sist jeg amma brukte jeg å smøre inn vorta i puppemelk og la det lufttørke før jeg satte på ammeinnlegget og bh, etter amming.

Brukte åsså en fin salve som jeg kjøpte på føden, lanosin tror jeg den het, og jeg ble aldri sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg herdet ikke og hadde litt startvansker med såre bryster, men det gikk fort over altså. Det verste var at lillemann sovna med puppen i munnen en sen natt og sugde den skjevt slik at jeg fikk en stor sprekke i brystvorten. Men det gror utrolig fort altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...