Gå til innhold

Ettermiddagen blir lang, våkner etter andre luren mellom 3 - halv 4..


Frk Vims

Anbefalte innlegg

Vi er i en overgangsfase mellom to og tre lurer på dagtid. I dag f.eks. våknet han 15.20 og nå er han veldig trøtt stakkars... Men det er jo ikke noe gunstig å sove nå... Flere som har det sånn? Han er forresten 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, det var sånn en periode - det gjelder å ha noen avledningsmanøver på lager når de blir trøtte. Nå sover hun til ca 15 og så er det sengetid ca 1830 - klarer noen ganger å drøye det til 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen fordel å holde ham våken hvis han er trøtt. La ham hvile en 1/2 time, så får han litt ekstra energi for ettermiddagen... Kanskje litt sent svart da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guten vår har og siste lur mellom 15 og 16, og er då så trøtt at han er i seng 18.30, og nesten uten unntak søv før 19. Så ja, guten er ganske trøtt kl 18, men då er det berre graut og stell og så litt pupp før sengetid. Han våknar forøvrig mellom 7 og 9 om morgonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården har det vært slik lenge. Hun sover egetlig når det passer henne, ingen rutine. Men ofte så sover hun en dupp på 1 time fra 10-11, så en dupp fra 14-15.

Hun er 6 mnd. så hun sover ikke mye nei.....

Sover ellers fra 19-07 med to nattmåltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg skal justere leggetiden til 19 - tiden jeg også, har lagt ca. 19.45 - 20.00 til nå. Tror det vil være det beste. En halvtimes lur i 18 - tiden vil gi leggetid i 21 - 21.30 tiden, og det synes jeg blir for sent. Hån våkner litt over 7 på morgenen i uka, rett etter at jeg har stått opp med de store barna. Og det gjør han nok om jeg legger senere også, og da blir det enda mindre søvn, han sover lite på dagtid egentlig!

 

Har jo vært gjennom dette med de to store også, og vet at det dukker opp igjen ved overgangen til en lur og ved overgangen til å ikke sove i det hele tatt... Så det er vel bare sånn det er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...