Gå til innhold

Den kvalmeste dagen til nå....


mensana

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært særlig kvalm til nå, men i det jeg satte meg i bilen i dag tidlig, så bare slo kvalmen over meg.... - og den forsvant søren meg ikke!! Jeg jobber som lærer og det var virkelig pyton å gå rundt i klasserommet, for ikke å snakke seg om all bøyingen opp og ned fra pultene til elevene! Himmel....Det skal bli festlig på jobb framover hvis dette skal fortsette..

 

Jeg må ha magen i ro (dvs sitte i ro) for å holde magen i sjakk, liksom... Ikke har jeg klart å spise noe særlig heller, før nå til middag.. Nå skal jeg rett og slett slappe av på sofaen, hvilket betyr at jeg ikke får trent i dag, men jeg har ikke ork til å trene...

 

Hvordan har dere det...? Har dere like mye energi og futt og fart som dere ellers har...? Trener og står i, eller..?

 

- og hvis dere har gode tips mot kvalme, så mottas de med takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber som lærervikar jeg å (5 + 7 klasse), og kjente i første timen i dag at kvalmen nesten tok overhånd. Men det hjalp med en brødskive, så jeg vet ikke om det bare var den evige sult-følelsen som var ekstra sterk da! Uansett, ellers går det kjempegreit.

Hva med stress da, vet noen om mitt lille nurk tar skade av det? Har ei problem-jente i 7 klasse som er virkelig stygg i oppførsel og i kjeften, så det er lett å hisse seg opp...

Tips mot kvalme har jeg bare fra tida jeg jobbet på sjøen... svak grønn te og Ritz-kjeks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pakke kjeks på kontoret og de er gode å ty til i friminuttene... men jeg kan ikke knaske kjeks i timene, desverre..

 

Ang. grønn te, så leste jeg ett sted at gravide ikke skal drikke grønn te. Hvorfor husker jeg altså ikke, og ikke skjønner jeg logikken heller, for svart te er jo full av koffein og sånn og det må vel verre mer usunt...?

 

Jeg tror ikke nurket ditt tar skade av stress, det er vel heller du som tar skade av det, tenker jeg.. Stress suger energien ut av oss og forsterker kvalme, dreper humør, matlyst, kan gå utover søvn etc... - nurket tømmer deg for det han/hun trenger, det er du som får lide om du mangler noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har også følt meg uvel idag, men heldigvis ikke kastet opp. Jeg har lest et eller annet sted at det lønner seg å spise så ofte man klarer, da kan man unngå endel av kvalmen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg oxo har min kvalmeste dag idag:-(

huff!ikke lett det der!

det hjelper å drikke selters/farris, å spise salt kjeks/saltstenger før man står opp om mårningen..å ha litt på jobben du kan snike i deg i friminuttene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ikke noe særlig med kvalme.. Ingefær hjelper.. Det finnes i kapselform med det er ikke beregnet på gravide (ingen naturlegemmidler anbefales til gravide pga lite forskning) Men du kan trekke te, har ikke hørt noe om at det er skadelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som te-fanatiker begynte å tenke litt på det med te, så jeg sjekket litt på nettet. Det er nok ikke farlig med te i moderate mengder, akkurat som en kopp kaffe eller en sjokoladeplate ikke skader i ny og ne :) (jeg hadde glemt at sjokolade inneholder koffein!).

Tannin-nivået i svart te er relativt høyt (tannin hindrer opptak av jern).

Grønn te inneholder koffein, men litt mindre enn svart te.

Roiboos te, som forøvrig er veldig godt med honning i, er koffein-fri og har et veldig lavt tannin innhold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...