Gå til innhold

Burde Natusan vært forbudt?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, gjerne for meg og for alle landets babyer! Natusan er elendige produkter.

Men det er nå engang vanskelig å forby alt som er skadelig, selv om det er virkelig skadelig- ta bare røyk og alkohol feks.

Så vi får bare slutte å være naive og tro at Natusan sikkert ikke er så farlig fordi det selges jo fortsatt i butikkene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke skjønne dette her, denne diskusjonen har vært oppe flere ganger..........

 

ALT er farlig i dag.... kan ikke springe etter ungene 24/7 for å passe på....

 

om 10år, kan det godt være di sier at d er farlig å amme og.....

syns d er sykt jeg, hvordan foreldre i dag overbeskytter barna sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ikke blande kortene helt vilt her nå da. Natusan sine produkter, med unntak av et par kremer, er PÅVIST skadelige for barna våres. På lik linje med at vi VET at røyking er skadelig for oss, og nå også hvordan passiv røyking er skadelig for ungene våres. Det gjøres jo forskning fordi man nå kanskje ønsker å vite mer om effekten av det vi omgir oss med.

Altså- vi finner jo ut av ting fordi vi ønsker å leve bedre og sunnere liv, mener du det er helt idiotisk at vi har et ønske om det? Å la være å bruke pleieprodukter på barna sine som er påvist skadelige for dem, er vel ikke akkurat å være overbeskyttende?

 

 

Alt er ikke farlig, det er en veldig dårlig unnskyldning å gjemme seg bak bare fordi man ikke gidder eller vil ta enkelte mer bevisste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig unnskyldning?! gjemme seg bak for at man ikke gidder eller vil ta mer bevisste valg!?

 

så og si "alt" er farlig i dag, og d er d ingen som kan nekte på.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne Anonym! Vil absolutt bare alt det beste i verden for tulla vår, og får høre at jeg tilhører gruppen overbeskyttende mor. Allikevel synes jeg det blir litt hysterisk å forby Natusan, og litt urettferdig mot dem også. Det er vel ingen som bruker mengder av disse produktene på sine små allikevel. Som du sier er ALT farlig i dag! Jeg er 69modell, og det er vel et under at jeg fortsatt er her... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste er at enkelte av produktene ikke fungerer engang! zinksalven feks: den lille stumpen ble bare sårere og sårere, stakkars liten. dro dermed på apoteket å kjøpte A-krem, og vips, den lille røde stupmen forsvant etter første bleieskift! Nå går det kun i babyline og a-krem her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Natusanproduktene jeg har prøvd på meg selv, har vært dårlige. Jeg prøvde shampoen Natusan 5.5, og fikk flass! Så Natusan er jeg ferdig med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet at noe er direkte skadelig for ditt barn, noe du lett kan unngå at de får i seg eller bruker noe av.

Hva er da grunnen for at du ikke tar et valg da og sørger for at barnet ditt ikke feks bruker Natusan produkter når det er skadelig for det?

Det er jo du som tar valget for barnet ditt- du velger å kjøpe Natusan produktene (nå tar jeg altså utg pkt i at du bruker det siden du ikke har nevnt noe annet...).

Du kunne lett ha valgt andre produkter som ikke er skadelige.

 

Alt er ikke farlig nei, det trenger du ikke kverulere på engang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke si at enkelte av produktene IKKE funker..... her funker zinksalven til natusan funker som bare juling her.... men jeg bruker NATUSAN sin stellesalve innimellom, så han blir så og si aldri sår...selv om det er NATUSAN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Er ikke helt med jeg. Hvordan er Natusan produktene farlige?

har brukt dem til nå jeg men må visst revurdere det?

Forklar meg er dere snille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å starte denne diskusjonen nå igjen?

 

Til hovedinnlegger:

Dersom du ikke fikk det med deg, så var dette det hotteste temaet for et par uker siden, og argumenter for og imot flagret inn. Søk på Natusan, så finner du det nok.

Kjedelig med denne runden en gang til...

 

Men for all del, dersom dere vil diskutere dette igjen, så sett i gang. Kan hoppe over denne tråden jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her bruker jeg og natusan og har brukt det i 6mnd.

er fornøyd med produktene, og har ikke hatt noen problemer med dem, så jeg velger å fortsette med dem siden jeg er fornøyd og bryr meg egentlig lite om hva andre syns. det burde vel du og monika28?! hvis du er fornøyd da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har diskutert dette emnet i mange år, fortsatt like interessant he, he.

For det er jo faktisk ingen nyhet akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lionmom: Hvor får du det fra at Natusan er påvist skadelig?

 

Til deg som sverger til A-creme - det er parabener i denne også...

 

Prøver ikke å kverulere, men er litt lei denne Natusan-debatten - synes det er merkelig at Natusan fortsatt finnes i salg hvis det er PÅVIST skadelig.

 

Bruker Babyline selv, så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder å engasjere meg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er denne artikkelen fra 2003, og som de selv skriver har de trukket den tilbake siden Natusan har endret produktinnholdet siden denne testen... Står heller ikke at noen av produktene er påvist skadelig, bare at produktene inneholdt stoffer som KAN være skadelige...

 

Og personlig synes jeg det er stor forskjell på røyking og Natusan-produkter... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille Lionmom, den artikkelen du viser til er flere år gammel...........

Vær snill å les innholdsfortegnelsen på Natusan sine produkter neste gang du er på butikken i stedet!

De fjernet nemlig parabenene etter at dette ble tatt opp..................

 

Hvis du på død og liv ikke vil bruke Natusan, så ikke gjør det, men ikke forderv andres sinn med svada!

 

Enkelte tåler ikke Natusan da det inneholder parfyme, men mine foreldre brukte Natusan på oss og jeg har brukt det til det eldste barnet mitt. Vi er ikke allergikere og har tålt det bra, men vi er jo alle forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt med måte. De aller fleste bruker vel ikke våtservietter hele tiden vel? Blir vel stort sett når det passer best. Om du ikke vet, røyk selges ikke til de under 18, Natusan ville høyst sannsynlig vært borte fra hyllene om det var så farlig. Man kan jo kjøpe panodil til barna, men ingen gir det hver dag? Saft hver dag? Eller for ikke å snakke om fet mat-DET er skadelig det. Nei, alt med måte, det skjønner og praktiserer de aller fleste. Slutt med hysteriet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja snille deg, som sagt så er jo ikke dette noen nyhet lengre. Svada er det vel heller ikke, bare tenk på alle som har levd i god tro alle disse årene om at Natusan var det tryggeste og beste man kunne bruke til sine barn- snakk om å lyge nybakte (og innbarka) foreldre midt i ansiktet spør du meg.

Blir spennende å se hvilke resultater de får ved neste undersøkelse som kommer nå i 2006 :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...