Gå til innhold

Trenger litt hjelp med en oppgave


VTH

Anbefalte innlegg

Jeg skal skrive en oppgave på skolen og lurte på om dere kan hjelpe meg med noen spørsmål?

 

Hvilken erfaring har du med vogner?

 

Har du mange vogner eller har du hatt mange vogner?

 

Har du noen erfaring med disse vognene? Kan du skrive kort om din erfaring og skrive noen positive og negative ord om den?

 

- Bugaboo

- OTH

- Stokke

- simo

- brio

- tautonia

- Emaljunga

- Quinny

 

Vognmarkedet i Norge er under forandring og det har kommet mange nye. Synes du det har vært en stor forandring på vognene i de senere årene, og hvordan tror du det har påvirket vognmarkedet?

 

Simo, sammen med de mer tradisjonelle, har vært den mest kjøpte vognen i Norge i mange år. Men det har nå kommet inn litt andre og mer ”trendy” vogner.

Kan det virke på deg som om simo og de andre tradisjonelle vognene mister andel i markedet på grunn av dette?

Hva legger du i ”trendy” vogner og ”tradisjonelle” vogner?

 

Om testen i F&B:

Hva synes du om slike tester?

Har den påvirket dine valg innen vogner?

Ser du at adre blir påvirket av disse testene?

 

Til slutt vil jeg spørre det hva er din idelle vogn, hva din drømmevogn er (hvilken egenskaper bør den ha)?

 

Er det noe annet som du vil fortelle om vogner og din erfaring, som du ikke får fortalt om gjennom spørsmålene kan du godt komme med de også. Eller er det spørsmål du savner som jeg kunnne ha hatt med.

 

Håper mange kan svare og jeg takker så mye på forhånd for hjelpen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken erfaring har du med vogner? Har en god del erfaring, har en gutt på 2,5 år og har hatt en del vogner til han...

 

Har du mange vogner eller har du hatt mange vogner? Har hatt tilsammen 8 vogner/triller

 

Har du noen erfaring med disse vognene? Kan du skrive kort om din erfaring og skrive noen positive og negative ord om den?

 

- Bugaboo - ingen erfaring

- OTH - ingen erfaring

- Stokke - ingen erfaring

- simo - ingen erfaring

- brio - veldig bra, har hatt brio race, en liten trille, veldig fornøyd, ikke noe negativt, stor kalesje, god plass oppi, god å trille...

- tautonia - Veldig bra, har hatt Y2K system 03 modell og var kjempefornøyd, brukt i 18 mnd, litt tung, god kalesje, stabil, god plass ++

- Emaljunga - ingen erfaring

- Quinny - har hatt quinny speedi, ikke fornøyd, kunne ikke sitte helt opp eller ligge helt ned, ikke bøyle foran, liten plass i handlekurv, teit regulering av rygg, håndtak og sammenslåing... positivt med stor plass oppi...

 

Vognmarkedet i Norge er under forandring og det har kommet mange nye. Synes du det har vært en stor forandring på vognene i de senere årene, og hvordan tror du det har påvirket vognmarkedet? Det har kommet mange flere merker så det har nok blitt større konkurranse og det er bra!

 

Simo, sammen med de mer tradisjonelle, har vært den mest kjøpte vognen i Norge i mange år. Men det har nå kommet inn litt andre og mer ”trendy” vogner. Kan det virke på deg som om simo og de andre tradisjonelle vognene mister andel i markedet på grunn av dette? Nei egentlig tror jeg ikke de mister så mye andel, de store, trygge merkene selger alltid godt.

 

Hva legger du i ”trendy” vogner og ”tradisjonelle” vogner? Trendy vogner er vogner med en bestemt look som er tidsbestemt, ikke en vogn man bruker til mange barn på rad, men som er "in" og som blir "ut" etter en stund....

 

Om testen i F&B:

Hva synes du om slike tester? Synes de er bra

Har den påvirket dine valg innen vogner? Ja

Ser du at adre blir påvirket av disse testene? Ja

 

Til slutt vil jeg spørre det hva er din idelle vogn, hva din drømmevogn er (hvilken egenskaper bør den ha)? Min ideelle vogn er Teutonia Mistral, den har alt jeg trenger i en vogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken erfaring har du med vogner? Endel

 

Har du mange vogner eller har du hatt mange vogner? Har hatt 5 vogner, har nå 4.

 

Har du noen erfaring med disse vognene? Kan du skrive kort om din erfaring og skrive noen positive og negative ord om den?

 

- Bugaboo - ingen

- OTH - ingen

- Stokke - ingen

- simo - Hatt Urban kombi. Super! Stødig, god plass, lun vogn, god å trille, litt lettere og mindre enn andre kombi uten å fire på liggelengde. Kunne ikke tenkt meg annen 1. vogn. Minus: har måttet sette nye skruer i kalesjen, men det gikk greit og fungerer nå optimalt.

- brio - ingen

- tautonia - Trillet mistralvogna til ei i barselgruppa endel for å teste. Synes det er bra med vendbart håndak. Minus: Litt lav for baby, kalesjen krever spesiell teknikk, litt dårligere fjæring og trillekomfort enn simoen min.

- Emaljunga - ingen

- Quinny - ingen

 

Vognmarkedet i Norge er under forandring og det har kommet mange nye. Synes du det har vært en stor forandring på vognene i de senere årene, og hvordan tror du det har påvirket vognmarkedet? Synes det har skjedd mye de siste 5 årene

 

Simo, sammen med de mer tradisjonelle, har vært den mest kjøpte vognen i Norge i mange år. Men det har nå kommet inn litt andre og mer ”trendy” vogner.

Kan det virke på deg som om simo og de andre tradisjonelle vognene mister andel i markedet på grunn av dette? Nei

Hva legger du i ”trendy” vogner og ”tradisjonelle” vogner?

Trendy - ikke nødvendigvis god kvalitet, men mer i retning kul/spesiell design.

Tradisjonell - godt prøvd og god kvalitet. 4 hjul og utseende a la simo elegance.

 

Om testen i F&B:

Hva synes du om slike tester? Greit nok, men enkelte vogner er aldri med på disse testene og det er ikke sikkert at det jeg vektlegger er det samme som de som tester den vektlegger. Noen ganger synes jeg de påpeker ting det er minimal sjanse for skal skje...

Har den påvirket dine valg innen vogner? Nei

Ser du at adre blir påvirket av disse testene? Ja

 

Til slutt vil jeg spørre det hva er din idelle vogn, hva din drømmevogn er (hvilken egenskaper bør den ha)?

Drømmevogn - forholdsvis lett, men likevel god komfort for baby fra 0 år og voksen. Regulerbar høyde på håndtak, mulig å ha barn imot og ifra deg, lett å ta sittedel/bagdel av og på understell, plass til pose, avtagbar frontbøyle på sittedel. God sol og vindskjerming, men med mulighet for gjennomlufting ved å glide av del/åpne luke i kalesje. Liten nok sammenslått til at det går to slike i bagasjerommet på en liten stasjonsvogn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bugaboo - Ingen erfaring - Stygg som bagvogn

- OTH - Ingen erfaring

- Stokke - Ingen erfaring - litt for sær

- simo - Ingen erfaring - for stor

- brio - Ingen erfaring - for stor

- tautonia - Ingen erfaring - Litt kjedelig design

- Emaljunga - Ingen erfaring -For store - fine vogner

- Quinny - Ingen erfaring

 

Vognmarkedet i Norge er under forandring og det har kommet mange nye. Synes du det har vært en stor forandring på vognene i de senere årene, og hvordan tror du det har påvirket vognmarkedet?

- Det har kommet mange nye merker

 

Kan det virke på deg som om simo og de andre tradisjonelle vognene mister andel i markedet på grunn av dette?

- Selvsagt mister de litt andel når nye leverandørerkommer på merkedet, men jeg føler de fremdeles har en relativt stor markedsandel

Hva legger du i ”trendy” vogner og ”tradisjonelle” vogner?

 

Om testen i F&B:

Hva synes du om slike tester? Snevert utvalg

Har den påvirket dine valg innen vogner? Nei

Ser du at adre blir påvirket av disse testene? Ja litt.

 

Til slutt vil jeg spørre det hva er din idelle vogn, hva din drømmevogn er (hvilken egenskaper bør den ha)?

Kan brukes lenge

Lett å få inn i bilen, dvs lav vekt og lett å legge sammen.

Sportsdelen kan snus begge veier og legges helt ned

God komfort for barnet og den som triller.

Tar deg greit frem selv i litt ulendt terreng, stier osv

Ser ok ut, ikke for tradisjonell

Håndbrems

Lett regulering på håndtaket, helst med en hånd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med vogner: Begynte med en Emmaljunga duo Edge, syns den var kjempebra, stor og god bag, samme gjaldt sportsdelen, romslig og god plass til en på 1 1/2 med voksipose. Kjempegod plass under vognen også, vi får hele helgehandelen under vogna. Men, det at den er stor kan også være en ulempe. Den er litt tung. Særlig når barnet ligger i sportsdelen. Savner svingbare hjul, derfor har jeg nå bestilt en TFK Joggster twist.

Har ikke erfaring fra de andre vognene du etterspør. Har en Urban Jungle paraplytrille som vi har brukt på reiser, men den har null fjæring så duger ikke til lange trilleturer.

 

På vognmarkedet syns jeg det har skjedd mye positivt. Det har blitt mer fokus på trilleegenskaper, design ikke minst. Vognene signaliserer på en annen måte enn før personligheten/preferansene til foreldrene. Nå er det nærmest motepress når det gjelder barnevogner.

 

Jeg tror nok Simo og de andre tradisjonelle vognene taper markedsandel som følge av de mer trendy vognenes inntog. Man fokuserer mer på komfort for dem som triller vognen, der taper de tradisjonelle vognene, de er tunge i forhold til vogner med svingbare hjul.

 

Jeg regner Simo, Basson, Emmaljunga, Brio som "tradisjonelle" vogner, Quinny, OTH, (delvis) Teutonia, TFK regner jeg som trendy vogner.

 

Har ikke noe forhold til tester på barnevogner, smaken er som baken. Man må prøve dem ut selv.

 

Min drømmevogn nå som jenta mi nærmer seg to år er en TFK Joggster twist; stor og romslig sportsdel, svingbare hjul, håndbrems, rygg som kan legges flatt sammen med fotbrett, stor kalesje. Eneste den scorer lavt på er vekt og stormtrekk, men pytt pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken erfaring har du med vogner?

 

Har du mange vogner eller har du hatt mange vogner?

HAr tre vogner. Duo vogn, paraplytrille og søskenvogn til to.

Har du noen erfaring med disse vognene? Kan du skrive kort om din erfaring og skrive noen positive og negative ord om den?

 

- Bugaboo

- OTH

- Stokke

- simo

- brio -har duo vogn. Stor romslig bag, men tung og ta med seg inn og ut av hus. Stor sammenlagt. Måtte ta av bag, understell og hjul for hver gang vi skulle ut og kjøre, litt lettere var det når vi brukte sportsdelen, men fremdeles måtte vi "dele" opp vogna. Trengte ikke ta av hjula da. lett og trille, stabil. begynner å bli litt sliten pga. håndtaket gir etter hvis det blir for stor belastning som å trekke vogna opp bakker med mye snø f.eks. Irriterende med lufthjul spesielt når de punkterte. Skaffet meg luftfrie dekk etter mye irritasjon.

- tautonia

- Emaljunga

- Quinny

 

De andre to vognene er andre merker. coop paraplytrille. grei til sitt bruk. Søskenvogna er ny på markedet fra Phil and Teds. Har ikke så lang erfaring med den. men er utrolig praktisk med to små. (se philandteds.com)

Vognmarkedet i Norge er under forandring og det har kommet mange nye. Synes du det har vært en stor forandring på vognene i de senere årene, og hvordan tror du det har påvirket vognmarkedet?

 

Simo, sammen med de mer tradisjonelle, har vært den mest kjøpte vognen i Norge i mange år. Men det har nå kommet inn litt andre og mer ”trendy” vogner.

Kan det virke på deg som om simo og de andre tradisjonelle vognene mister andel i markedet på grunn av dette? Jeg tror de trauste vognene vil holde stand. De fornyer seg hele tiden også de.

 

Hva legger du i ”trendy” vogner og ”tradisjonelle” vogner?

Trendy er mer nyskapende vogner. trad- vogner: Vogner med et klassisk utseende med bag understell og fire hjul.

Om testen i F&B:

Hva synes du om slike tester? Greit å få litt innsikt i hva som er bra og ikke. Tar ikke alt for god fisk.

Har den påvirket dine valg innen vogner? påvirket ja, til en viss grad.

Ser du at adre blir påvirket av disse testene?

JA klart.

Til slutt vil jeg spørre det hva er din idelle vogn, hva din drømmevogn er (hvilken egenskaper bør den ha)?

Praktisk i all slags vær, god baggasje plass, lett og trille, plassbesparende sammenlagt. bagen må være lett å løsne, men samtidig sikker. Vogna skal være behagelig å ligge i. og følge utviklingen til barnet.

Er det noe annet som du vil fortelle om vogner og din erfaring, som du ikke får fortalt om gjennom spørsmålene kan du godt komme med de også. Eller er det spørsmål du savner som jeg kunnne ha hatt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...