Gå til innhold

Fortalte det til sjefen i dag...


snøfilla - mamma til 2

Anbefalte innlegg

I dag "mannet" jeg meg opp og fortalt min nærmeste sjef hva vi skal igjennom de neste ukene. Har en mellomleder-stilling selv og synes det er vanskelig å måtte lyve om legebesøk osv. framover. Hun tok det (selvfølgelig?!) pent og sa hun kjente flere som hadde fått barn med IVF (tvillinger og greier) - og så ønsket hun lykke til. Hun sa også at hun ikke kom til å mase på meg underveis om hvordan det gikk, men at jeg bare måtte fortelle hvis jeg ønsket det.

 

Alt i alt en ganske kjapp og grei samtale, men jeg skalv litt på stemmen og kjente at hjertet banket etterpå, så helt på topp var jeg vel ikke. Men nå er det i hvert fall fortalt og jeg kan møte på Riksen i morgen med god samvittighet.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var lurt!

Jeg er for å være åpen om sånne ting. Synes det er kjedelig når det skal bli "spekulasjoner" og rykter. Like greit å være ærlig. Det tror jeg sjefen også synes:o)

 

Du.....lenge siden jeg var her...har du uttak i morgen???

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra, vennen!! Nå er det gjort, og som du sier så trenger du ikke å ha dårlig samvittighet ved fravær fremover:-))Kjempegodt at hun ikke skulle mase, men la deg styre hva, og når du ville si noe.

 

Er ikke rart om stemmen var litt skjelven, og hjertet banka. Det er mye følelser involvert her. Jeg hadde sikkert begynt å stortute, for jeg er så lettrørt:-)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. Jeg har også fortalt sjefen min om hva vi holder på med, men ikke de andre kollegaene. han tok det greit, men i ettertid skjønnte jeg at han overhode ikke hadde peilig på hva det egentlig dreier seg om av mye legebesøk og fravær. det kom først fram da jeg i januar sa at nå kom jeg ikke til å ta meg meg noe ekstra jobb, som jeg vanligvis har gjordt mye av, for dette opplegget med medisiner/hormoner og legebesøk flere ganger i uka tok på og kroppen trengte mer ro. ta kom det fra han "ja, det er virkelig så mye styr."

Men ellers synes jeg det er litt vanskelig å forhold til kollegaene og alle pasientene mine som jeg den siste tiden har måtte avbestille i siste liten pga. overstimuleringen etc. heldigvis er det midt i influensasensongen her så alle tror jeg fikk en meget kraftig influensa, to uker lang, vet ikke hva slags unnskyldning jeg skal komme med neste gang hvis jeg må være borte lenge igjen. ja ja.

vi får nok dette til nå alle sammen så da er det jo ikke noe problem.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snøfilla...

 

Det var fint å høre, gjør det jo litt lettere for deg når du skal på møter, undersøkelser osv.

 

Vi var åpne om IVF fra dag 1. Veldig fint men samtidig masete, fordi alle spurte hvordan det gikk...

 

Håper alt ordner seg videre, det gjør jo som regel det for snille jenter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det ikke deilig å ha fortalt det??

Jeg gikk en liten stund selv uten å fortelle det, men etterhvert ble det litt for mange bortforklaringer og hvite løgner...

Letta mye da jeg sa det, og nå har jeg ikke det presset på meg, for alle innrømte jo at de gikk å ventet på nyheter...

 

Lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelige tilbakemeldinger:-)

 

Jo, det føles godt at hun vet det, men jeg kommer nok til å inbilde meg at hun ser litt ekstra på meg de neste ukene. Jeg sa selvfølgelig ikke noe om dette til sjefen i dag, men jeg har stooooore planer om å være en del sykemeldt i rugeperioden rett og slett fordi jeg føler at det er det rette og fordi jeg fortjener det. Selvfølgelig skal man ikke utnytte systemet, men jeg synes at situasjonen vi er i og det vi skal igjennom er såpass sårbart at jeg ikke vil ta noen sjanser...

 

Lenn: Jeg er enda bare på nesespray, så besøket på Riksen i morgen er vel mer en omvisning på laboratoriet og generell samtale vil jeg tro:-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg ikke det er utnyttelse av systemet å gå sykemeldt i rugeperioden. Det er en tøff tid med mye venting og fokuset er neppe å få gjort arbeidsoppgavene på jobb. Ta godt vare på deg sevl i tiden fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...