Gå til innhold

Begynner med grøt nå - hva med avføring?


Lillekeiko

Anbefalte innlegg

Hei

Vår lille baby har spist sin første skje med grøt i dag :-) 5 mnd gammel. Det er en stor dag for barn, mamma og pappa. Skjeen med grøt gikk ned på høykant.

 

Men: hva skjer med avførignen hennes nå? Hun har bare fått mm til nå. Skal det skje hver dag nå eller hvordan er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt. Mine to har blitt harde i magen første mnd etter de begynte med grøt, men ikke verre enn at et par munnfuller med sviskesaft pr dag gjorde susen... I en periode gikk det vel 4-5 dager imellom (og ikke 1 gang pr dag som vanlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt på snart 5 mnd har fått grøt i 2 uker, synes avføringen er som før jeg, kanskje bittelitt tjukkere, men ingen fast rutine på den, kan ha avføring 2-3 ganger om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at når babyar går over på fast føde skal dei ha avføring gjennomsnittleg ein gong om dagen.

 

Her i huset blei avføringa fastare nesten umiddelbart etter innføring av fast føde, og det kom oftare. No 1-2 gongar om dagen mot før ein gong kvar andre eller tredje dag. Han har ikkje hatt problem med så hard avføring at det har blitt vanskeleg å få ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av første uka etter vi innførte grøt ble avføringa fastere og lukta helt for jæ*¤#¤. Ble litt sjeldnere og. Fra 1-2 ganger om dagen til hver 2-3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...