Gå til innhold

kjønnesvorter...hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

var hos legen i dag og fikk vite at om en har kjønnsvorter ved fødsel må en ta keisersnitt.jeg har det nå og skal få time på ullevål for nærmere vurdering.

har ikke noe lyst på keisersnitt og i alle fall ikke pga.noe slikt.er jo langt fram, men likte ikke at det tema kom opp.har hatt dem i ca.2 mnd.nå og de går ikke bort,men blir flere og flere.er skikkelig irriterende.en annen ting er at jeg trodde vi hadde krav på kvinnelige gynekologer.da jeg spurte legen min før hun sendte brev til ullevål ang.fjerning av vortene, sa hun at vi ikke hadde det og at jeg bare måtte ta til takk med en mann.av personlige grunner og ting som har skjedd før går jeg ikke til en mann,uansett.dette forsto hun ikke.

 

er det noen som har hatt slike vorter og vet hvordan man tar dem bort?

hun sa de ikke kunne penlse forde jeg er gravid,ellers kunne hun frse dem bort eller med laser...skikkelig sykehusskrekk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ser kjønnsvorter ut???Jeg har en stor klump, trodde det var fen fettklump eller noe, som ligger akkurat i trusekanten ved siden av den ene kjønnsleppa...er dette kjønnsvorte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Nå blir jeg nerøs. Samboern min har vært hos legen i dag og tatt bort noen vorter. Jeg hadde kondylom for ja, to år siden trur jeg... Tog bort dem med pensel... blått middel... det funket for meg. Men legen hadde sagt til samboern min at jeg kunne ha på livmorhalsen! HJELP! Må man ta KS da! Han sa at det ikke gjorde noe med graviditeten alls. 11 dager til termin! Vad skall en gjøre! Skal til gynekologen på onsdag får høre med henne da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikke har blitt noe nytt de siste to åra, nei du må ikke ta kerisersnitt, ja du må ta de bort med laser, de blir fler og fler spesiellt når en går gravid......

Jeg fjernet noen for to år siden 6 mnd på vei..... aldri noe snakk om ks. Du får narkose merker ingen ting på sykehuset, men........ det er vondt etterpå.... ett tips kjøp ny bøtte og vanlig grønsåpe før du skal legges inn, når du kommer hjem starter du å ta grønnsåpe og vann i bøtta, sitt i vannbadet 5-6 minutter, det linddrer og gjør at du ikke får betennelse..

Lykketil. PS det går over i løpet av 4-6 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må en ha narkose??æææ,nå ble jeg i alle fall engstelig!narkose for å ta dem med laser?må en ligge over der?har en "kant"med vorter rundt åpningen, to litt mer utenpå og 2 inni.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kjønnsvorter,og de forsvant ikke av seg selv..det ble bare flere og flere,så mine ble brent bort med laser da må man i narkose og gode greier...ALT var bare ett eneste stort kjøttsår ettepå,vondt var det!!!i ettertid dokka de opp igjenn,ikke så mange da men kan skje det blomstere opp om det er "rester"igjenn av de,da fikk jeg bare ett blått middel til og smøre på de,da tørket de ut og har ikke sett de i etterkant HELDIGVIS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har fått kjønnsvorter under denne graviditeten, dvs, har en vorte. At de skal måtte tas keisersnitt har jeg aldri hørt om. Men jeg har hørt at man må vente til etter graviditeten før man kan fjerne dem. Skal til legen i morgen. Høre med han tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser kjønnsvorter ut egentlig? Er de vonde? Store? Jeg har fått noen hvite "hudlapper" rundt åpningen der nede. De er bittesmå og plager meg ikke i det hele tatt bortsett fra at jeg ikke liker de spesielt godt. Lurer på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,kan du det?er du en engel og skriver svaret du får inn etterpå?legen min sa som sagt at omd e var der ved fødsel start måtte jeg ta keisersnitt.

har ikke lyst til det i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn kan jeg beskrive mine også.små ekstra hudlapper,de er ikke som vorter hendene el.jeg synes de likener mer på flått, flate flått om du skjønner.flate, røde hudlapper..ikke en god beskrivelse,sorry,men det er slik jeg synes mine ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for en fin link:-)er ikke så tøff at jeg tørr stå fram med nick under dette spørsmålet,men er fint å se at en ikke er alene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnsvorter minner on klaser akkurat son det er flere i en om du skjønner hva jeg mener,de har mange forskjllige former værtfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en liten klump akkurat ved åpningen, regner med at det er en vorte. Håper virkelig ikke jeg må ta ks p.g.a. det?! Da får jeg noia!!! Skal til jordmor i morra, så da tror jeg nesten jeg må høre med henne... Vil IKKE ta ks!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Ja, nå har jeg akkurat kommet hjem fra jm. Hun hadde aldri hørt om at noen måtte ta ks p.g.a. kjønnsvorter, gudskjelov!!! Hadde man herpes der i mot, så var saken en ganske annen. Hvis man har sår når en skal føde, så må en ta ks. Dette fordi barnet kunne ta skade av de sårene.

Håper det svaret var til hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint:-)tusen takk.uff,ble så engstelig når legen min var så konsekvent.sa bare at om de var der når fødselen startet så ble det keisersnitt,ferdig med det liksom.var det forskjell om de var innvendig eller utvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo evt ringe det sykehuset hvor du skal føde og høre med dem. De bør jo i hvertfall vite sin egen praksis på sånt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,det var en god ide:-)tusen takk for at du delte svaret med meg/oss i alle fall!ble litt beroliget av det for jeg var nervøs i går!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også problemer meg dette...jeg er i uke 11 på mandag...og har mange!!! Inni skjeden og rundt åpningen på innsiden sitter det noen som er så store som ja... ILLE!!! Jeg skal ringe legen påtirsdag..for det blir ikke mindre der nede.. bare flere!

rett og slett skremmende er det... Å vondt! Orker snart ikke mer.. for jeg må sitte på spesielle måter, ha løse klær osv osv! Orker ikke å ta på meg selv der når jeg skal vaske meg eller...

 

Men at man må ta K.S er tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må IKKE ha narkose ved fjerning av kondylomer (kjønnsvorter) vha laser.

Jeg har fjernet vha laser 3 ganger, fikk lokalbedøvelse i underlivet hver gang - ikke noe vondt etterpå i det hele tatt. Nå har jeg kun hatt 2-3 stk hver gang, men alikevel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg også har dette... Har to stykker på utsiden ved leppene liksom, og en litt lenger bak for å si det sånn!!! Skal ikke til lege før i mai, men til JM på tirsdag.. Kan ho ta underlivsundersøkelse?? Liker ikke legen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...