Gå til innhold

kynnere


Sofusine

Anbefalte innlegg

Hvor ofte har dere kynnere egentlig??

Føler at jeg har det valdig ofte, og lurer på om det egentlig er normalt. Er jo bare i uke 26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uke 22 og denne gangen har jeg mye kynnere.. Merker også at denne gangen er de kraftigere.. faktisk noen ganger ganske vonde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 18 uker på vei nå, og jeg har begynt å merke kynnerene nå.

 

Men jeg har lest et sted at man har kynnere hele graviditen, men man merker det ikke alltid. De som har vært gravide før, merker det tidligere. Jeg er andregangsfødene, og jeg merket ikke til kynnerene så tidlig førstegangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 uker på vei nå, og jeg har begynt å merke kynnerene nå.

 

Men jeg har lest et sted at man har kynnere hele graviditen, men man merker det ikke alltid. De som har vært gravide før, merker det tidligere. Jeg er andregangsfødene, og jeg merket ikke til kynnerene så tidlig førstegangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært plaget med kynnere helt fra ca uke 7. Hadde veldig mye i forrige svangerskap også, og var sykmeldt siste 3 mnd pga dette. utrolig plagsomt. Kunne ikke gå over stuegulvet før det stramma seg. Leger og jordmødre sier det ikke er farlig så sant de ikke kommer veldig tidlig og begynner å bli vonde. Jeg får de under stress feks på jobb når det er veldig travelt. Har vært sykmeldt i korte perioder pga dette. Nå jobber jeg redusert og føler det går mye bedre. Blir kjedelig å gå for mye hjemme.

Det er uansett viktig å tenke på deg selv og fosteret, blir det for mange av de og de begynner å bli vonde, så ta kontakt med lege eller jordmor. Kanskje du har det litt for travelt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvordan kynnere egentlig kjennes. Men i det siste har maget vært veldig stram i perioder av dagen. Feks hvis jeg er trøtt på ettermiddagen, også varer det noen timer. Er det kynnere eller er det bare at jeg er sliten? Gjør det vondt å ha kynnere el er det bare ubehagelig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "bare" kjent en kynner jeg... Er førstegangs og kjenner egentlig ikke så mye annet enn at babyen sparker... Er kanskje heldig jeg da?

Er 25+3 idag, så det kommer nok mer kynnere etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt kynnere i over to måneder nå og er i uke 27. Dette er vonde kynnere som sitter i magen og varer ca 2 min og er uregelmessige. Har blitt undersøkt tre ganger på ultralyd og alt ser "fredelig" og lukket ut. Heldigvis får jeg oppfølging for å sjekke om noe blir modent av de. jeg har de hver dag, mest om kvelden men noen ganger på morgenen også. Jeg er 2 gangs og hadde ingen i første svangerskap. Det hjelper å ta det med ro og legge en varm klut på magen...De kan være så vonde at jeg må konsentrere meg om å puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2. gangs og i uke 23 nå. Begynte å bli plaget med kynnere for ca 4-5 uker siden og de er ganske så plagsomme. Ble bedt om å ta tiden på de. Enkelte dager er det ca 2 minmellom hver og noen er jæv...vond. Som krampeaktige menssmerter ned vondt i korsryggen.

De kommer med en gang jeg kjører på en humpete vei, går i trapper. Så nå prøver jeg å ta det veldig rolig. Er ikke sykemeldt, men har brukt egenmelding noen dager fordi jeg ikke har sovet pga mange kynnere.

 

Hadde ikke en eneste i mitt første svangerskap , men fødte i uke 27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i 16 uke og lurer på om dette er kynnere, er hvertfall veldig vondt: Jeg føler at det er mange tråder som er festet i magen fra innsiden, og at det er noen som står å drar hardt i dem...Og jo mer jeg puster, jo vondere er det! På babyzone siden står det at det kan være vanlig med Braxton hicks smerter,men er det kynnere? Hmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg har også sånne brå stramminger nedenfor navlen. Litt snodig å ikke ha kontroll på dem, men ikke direkte vondt. Mer som kjempe-leamus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...