Gå til innhold

Mister masse hår


Mamma*til*2

Anbefalte innlegg

Har en kjempefin gutt som jeg ammer. Han er drøye 4 mnd. Den siste mnd har jeg begynt å miste hår. Så her ligger det lange hår overalt. Noe som er utrolig irriterende :o( Noen andre som har det samme problemet? Noen som har noen råd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt, grunnen er at man slutter å miste så mye hår de siste månedene av graviditeten. Disse hårene mister du nå.

Iflg min frisør iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som Linduz sier.

 

Men er det eksremt ville jeg gått til frisøren og skaffet meg noen produkter mot hårtap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg taper og meget hår,det er 8 måneder sida jeg født.

Apoteket ba meg om at ta b vitaminer,så nå tar jeg en av dem om dagen,og drikker to glass melk,men ingenting hjelper.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanleg å miste hår når ein har fødd ein baby. Hos meg begynte håret å dette av då guten vår var ca 3mnd, men det ser ut til at det roar seg ned att no når han er vel 6 mnd.

 

Du må nok berre finne deg i at håret dett av... Det er fordi ein mister mindre hår når ein er gravid, så det du mister no er berre det du egentlig skulle ha mista då du gjekk gravid. Du kan sjølvsagt prøve med hårkur og b-vitaminer og slikt, men eg tviler på om det vil hjelpe. Det varar som regel "berre" eit par-tre mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å røyte da sønnen min var 3 mnd. Det gjør jeg fortsatt nå når han har passert 7 mnd også. Jeg har klippet håret mitt kort slik at det ikke skal virke så tynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som de andre sier så er det helt normalt.. Jeg fikk faktisk pannelugg etterpå også jeg.. har ikke hatt dette på 10 år..

Grunnen til at man mister hår er fordi at når man går gravid så har man ikke normalt hårtap så det du mister nå er det du egentlig skulle ha mistet tidligere..

Og hvis det er en trøst.. det går over.. det tok ca 6 for meg før det roet seg ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...