Gå til innhold

Erfaringer med OTH urban jungel eller Easywalker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om vi skal skaffe en slik vogn, noen som kjenner til disse og kan gi råd. Er dere fornøyde?, hva er forskjellen?, de ser ganske like ut.

Er på utkikk etter en lett vogn som kan brukes overalt fra nyfødt og utover.......

Setter stor pris på tilbakemeldinger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en OTH. Har hatt denne som eneste vogn, og datteren min er nå 2 år. Det står endel om vognen på dinbaby-barnevogndebatten, men jeg kan godt si litt om den allikevel.

Bagen brukte jeg i ca 3 mnd. Synes kalesjen på bagen var litt liten (skjermet dårlig mot sol) og liggeplaten ble litt bøyd, da det ikke er noe som støtter opp midt under. Helsesøsteren min mente det var helt ok å ha henne i sportsvognen fra 3 mnd alder, selvom den ikke har full liggestilling. Elsker det svingbare forhjulet!! Har kjørt vognen på stranden, i skogen, i snø og slaps og den takler det meste av underlag. Noen synes den har for lite demping, men jeg synes det er godt å slippe den "duvingen" mange vogner har. Vognen veier lite, er enkel å legge sammen og er superlett å få ut/inn av bil. Jeg klarer det fremdeles alene, selvom jeg er gravid i uke 39. Min datter er nå ca. 13 kg og rundt 90 cm lang og sover fremdeles godt i vognen.

Noen minus som jeg har savnet i enkelte tilfeller:

Sittedelen kan ikke snus, fotbrettet kan ikke justeres og det er litt kronglete å henge stellebag på styret når vognen er i liggestilling. Må liksom lure den under ryggen... Men alt i alt er jeg kjempefornøyd med vognen. Tviler på at man finner en vogn som "har alt", så noe vil det jo alltid være. Har ingen erfaring med Easywalker, så der kan jeg ikke hjelpe deg....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Akkurat de to jeg også vurderte! Syns OTH ser skikkelig bra ut, og easyw. er jo vanvittig lett. Var på nippet til å lkjøpe OTH, så var det noen som la ut denne linken her:

 

http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,798908,00.html

 

....dessverre!!!!

 

Vi vurderte en del frem og tilbake, endte opp med quinny, vi, faktisk. Syns ikke den er like fin som oth, men må liksom føle at alt er trygt, først og fremst..

 

At Easyw. ikke kunne ligge helt flatt var vel det avgjørende for den slik jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv 2004 modellen uten justerbart håndtak, må innrømme at det føles tryggere enn hvis jeg hadde hatt den nye modellen. Men de skal visstnok ha fixet problemet, slik at det ikke er fare for at det knekker lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...