Gå til innhold

Stikkende smerter i underlivet!!!!


Haldis84 har fått Christopher

Anbefalte innlegg

Hei... Lurer på om noen kan gi meg svar.. Har den siste uka vært plaget med stikkende smerter i underliver. Kommer når jeg beveger meg , reiser meg, snur meg, går i trapper osv... Noen som vet hva dette kan være?? Jeg er 14 uker på vei...

 

-bekymret-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være såkalte ligamentsmerter. De kommer når båndene som holder livmoren på plass strekker seg fordi livmoren vokser. Kommer typisk når man beveger seg, gjerne stikk på sidene omtrent ved egglederne, og nedover mot lysken. Tror bare det pleier å komme i perioder av svangerskapet; på meg ga det seg i uke 12-13.

 

Men det er kanskje tryggest å ta en telefon til jordmor og forklare akkurat hvordan det kjennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kjenner også disse 'stikkene' og er 14+2. Prøver å ikke gjøre for brå bevegelser. Hadde dette sist jeg var gravid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner også stikkende smerter. har kjent dem av litt varierende grad og natur hele svangerskapet. er nå i 16. uke, og kjenner såvidt litt liv, så alt er nok vel med baby likevel. i uke 9 fikk jeg tidlig ultralyd pga var bekymret fordi GU var smertefull, og fosteret sprellet og koste seg da. forsterlyden hørte jeg i uke 14. jeg har derfor bestemt meg for at å kjenne vondter her og der ikke betyr noe. noen ganger kjennes det ut som det er i skjeden. og noen ganger litt mere mens-aktig i livmoren. noen ganger muskler som strekker seg og trekker seg sammen (når jeg nyser eller snur meg fort), og noen ganger er det sikkert de ligament-vondtene. andre ganger tror jeg rett og slett det er tarmene som er ømme og irriterte av hormoner. tror alle disse vondtene er ufarlige, jeg, men hvis du er bekymret er det alltid greit å ringe lege eller jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er helt normalt, kjenner akkuart det samme, like langt på vei som deg.. Spesielt ubehagelig hvis jeg har sittet litt, da kan det være kjempevondt når jeg reiser meg, men det kjennes ikke ut som om det ligger ved fosteret,men områdene rundt. Mener å huske dette fra forrige gang også... At det gjør vondt når du går i trapper kan muligens også være problemer med bekkenet, jeg fikk akkurat beskjed fra legen om å unngå trapper pga bekkenproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på uke 17 i dag, har hatt sånne stikkinger siden uke 11. Var hos jordmor på fredag og hun sa at det var bare fordi at livmora utvider seg og at ting og tang strekker seg. Hun sammenligna med barduner på et telt som strekkes og blir lenger når livmora blir større. Det er ikke farlig. Men snakk med jordmora hvis du syns det er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...