Gå til innhold

April: Lei meg - jeg ska ha keisersnitt...


24 april

Anbefalte innlegg

Hei,

Vil først begynne mit innleg med å si, at dette på INGEN måter er et angrep på de som velger eller har valgt et keisersnitt selv. Jeg skriver dette innleg fordi jeg har mange tanker rundt min situasjon og har bruk for nogen oppmuntrende tanker.

 

Jeg har et barn som ligger i seteleje. Jeg fik tatt et røntgenbilde af mit bekken for å se, om jeg kunne føde vaginalt. Fik å vite på fredagen at bekkenet mit er for smalt til en setefødsel, men det er ikke for smalt til en "hodefødsel." Jeg ble derfor skrevet opp til et vendingsforsøk, som jeg har vært til idag. Vendingsforsøket var ganske smertefullt og jeg ba om at de stoppet. Nå sitter jeg tilbake med en tom følelse, jeg ville så gjerne føde vaginalt, selvfølgelig ikke på bekostning af min babys helbred! Men jeg syntes det er vanskeligt, å mobilisere tankene mine til noe positivt akkurat nå, da en vaginal fødsel nu flytter seg lengere og lengere bort. Er der andre som har det eller har hatt det slik, prøvd det, eller er det noen, som har oppmuntrende tanker de har lyst til å dele?

Heidi 37+0 (dansk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Huff, for en lei situasjon du er havnet i. Har du mulighet til å prøve snuing av baby igjen? Kanskje du kan få smertestillende først? Har lest og hørt at mange har en veldig fin opplevelse når de tok keisersnitt. De får være våken og med på hele prosessen. Men jeg skjønner at du helst vil ha en vanlig fødsel!!

Håper den lille snur seg, det er vel enda mulighet for det? Selv om sjansene kanskje ikke er så veldig store.

Lykke til, uansett har vi snart en baby i våre armer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er i samme situsasjon som deg. Har termin 22 april men siden baby ikke vil snu seg og jeg har for smalt bekken blir det ks på mandag! Først var jeg ganske deppa for det hele, men nå må jeg si at jeg blir mere og mere glad for det! Man må bare se det posetive i alt, og det er ikke noe problem å finne posetive ting med et ks (ja masse negativt, men ikke se på det!!!). For det første slipper vi en lang overidsperiode med masse venting og drit lei av stinne store mager. Vi slipper å lure på om det ikke skal skje noe snart.... Vi slipper en stressende og vond fødsel som kanskje etter mange timer ender i haste ks likevel. Og best av alt, vi vet når baby kommer til oss, og alt er planlagt og rolig rundt oss når baby kommer!!

Dette er jo selvfølgeli satt på spissen, men likevel når man har ett barn i sete så kan det være godt å ha et planlagt ks, så slipper vi å urolige oss noe mere! Jeg gleder meg hvertfall til mandag da vi skal bli foreldre!! (kunne fort vært en 5-6 uker igjen hvis ikke ks.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har et spørsmål til deg: dit keisersnitt ligger nå på mandag?! Hva er grunnen til at du skal ha tatt snittet så tidelig? Jeg tenker jeg har termin 2 dager etter deg og jeg skal først ha snittet d.18 april! Er nysgjerrig......og takk for oppmuntringen, som legen sa til syvende og sist er det resultatet som kommer ut som teller (baby), ikke hvordan den har kommet ut. og jordmor sa tenk på du prøvd.

Jeg ønsker deg al mulig lykke og held på mandag :o)

Klem Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed at ks skulle være 1-2 uker før termin,som regel rundt 10 dager for at fødsel ikke skal starte av seg selv. Men du er sikkert innenfor det de mener er tidlig nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...