Gå til innhold

Mer om kynnere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har masse kynnere hele tiden, men det gjør ikke vondt. Ble litt bekymret da jeg leste om at forlk driver å drar til sykehuset grunnet dette og blir sykemeldt. Det har virkelig ikke bekymret meg tidligere og trodde det var helt normalt. Har sikkert kynnere med 15- 20 min mellomrom hele tiden. Er dette normalt eller bør jeg sjekke det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er du på vei da?

 

Kynnere er normalt. Om de begynner å gjøre vondt eller kommer oftere ville jeg snakket med jordmor. Ellers kan du ta det opp med jordmor på neste kontroll, eller eventuelt lege om du går til det.

 

Men er du bekymret er det bare til å ringe... de er der tross alt for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - jeg er i uke 33. Skal snart til jordmor, så da får jeg ta det opp med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge legen min kalles det livmorsammentrekninger når det ikke gjør vondt og kynnere når det gjør vondt.

Kynnere er livmorens måte å forberede seg til fødselen på.

 

Jeg har også mange kynnere (og livmorsammentrekninger). Noen ganger gjør det så vondt at jeg må legge meg ned, mens andre ganger gjør det bare litt vondt. Og så de som ikke gjør vondt.

 

Legen spurte sist om jeg trodde det ville hjelpe å bli sykemeldt, men jeg vet ikke helt. Ønsker i utgangspunktet ikke sykemelding, så jeg har en stående avtale om at jeg kan ringe når som helst og få (hel eller delvis) sykemelding dersom jeg skulle ha behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...