Gå til innhold

Time hos gynekolog, hva må jeg huske å spørre om?


Anore

Anbefalte innlegg

Har endelig fått somlet meg til å bestille time hos gynekolog. Sluttet på p-pillene i slutten av september, og har nå hatt mensen en gang i løpet av 2006, (og det er 7 uker siden den kom).

 

Jeg har nå lyst til å sjekke "alt" når jeg er der, men hva bør jeg spørre om/få sjekket?

 

Kan han se når jeg kan forvente mensen, eller om noe "er galt" uten at jeg ber om det? Kan han se om jeg i det hele kan få barn, om jeg har eggløsning eller ikke?

Hva bør jeg fortelle, og hva bør jeg spørre om?

 

Noen som kan hjelpe meg litt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan se veldig masse, men ikke forvent oppkaling på alt du lurer på.

Det er ingen enkel jobb for en gu å se.

Han kan se om du har el. jeg var til gu rett før helgen, og gu'n sa at her er det en el straks! Og det stemmer det, jeg skulle ha el den helgen :)

 

Vit alt om syklusen din, hvor lenge de varer, når de kommer, hvor mye du blør.. Han kan ikke se om du i det hele tatt kan få barn. til det må det mange tester til.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar!

 

Jeg vet nesten ingenting om syklusen min, hadde gått på piller i 11 år, og vet stort sett bare hvordan det er nå som jeg ikke får mensen i det hele tatt. Men skal sette meg ned og tenke godt igjennom hvordan det har vært nå sammenlignet med når jeg gikk på pillene likevel. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det virker som om vi er i samme situasjon. Jeg sluttet med p-pillene i september, og etter det har jeg kun hatt en mens (februar). Du sier at du har hatt mensen en gang i 2006. Hadde du i 2005 etter p-pilleslutt? Skal til GU snart jeg også. Håper de kan fortelle hvor mensen er.

 

Lykke til på GU!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

var hos gynekolog idag jeg...

De kan se veldig mye.. Hu så på livmora mi og eggstokkene.. Hun/han vet hvordan det skal se ut... Hun/han spør nok deg de spm hun/han vil ha svar på..bare husk når du hadde mens og hvor lenge du hadde,

når du tok sist celleprøve osv..

 

Vet ikke om hun kan se når du får mens, men hun kan se om du er igang med eggløsning...

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to!

 

Kick 80; ja jeg hadde mensen to ganger med 28 dagers mellomrom rett etter pilleslutt, og så hadde jeg ingenting frem til nå sist gang, for 7 uker siden. Kjedelig å ikke vite når jeg kan forvente ting..

 

Fører nøye opp hvor når mensen kommer, hvor lenge den varer, om jeg har smerter osv, så kanskje han kan se noe ut av det?

 

Krysser iallefall fingrene for at han finner ut et eller annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...