Gå til innhold

Ny her, og har noen spørsmål


LitenIda

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen. Er ny her, og ville bare si hei til alle sammen, og så lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg med en ting.... Jeg og mannen min har ikke begynt prøving ennå, men vi er begge veldig klare til å bli foreldre. Problemet er at jeg ikke har fast jobb....og så lurte jeg på hvordan deres tanker er i forhold til dette.... jeg har vikariat 100% nå, og vil få full mammapermisjon, men har jo da ingen jobb og gå tilbake til etterpå. Min mann har fast jobb heldigvis, men jeg føler jo at jeg også bør ha det. Så lurte jeg da på om noen har tanker eller erfaringer rundt dette. Setter stor pris på alle svar. Så håper jeg at jeg snart kaster p-pillene....men skummelt er det jo også :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo lete etter ny jobb mens du har mammaperm...

 

Men du må se an økonomien deres også. Klarer dere dere en stund på bare hans lønn dersom du ikke får jobb med en gang? Du kan vel melde deg arbeidsledig og få arbeidsledighetstrygd en stund også? Så får du tid til å finne ny jobb...

 

Tror du må gjøre det som føles rett for deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ida!

 

Jeg er i litt av den samme situasjonen som deg.. Jeg har vikariat i ett år mens smaboeren min har fast jobb. Det er sikkert mange som mener forskjellig rundt dette her. Men både samboeren og jeg er veldig klare for barn. Vi får jo og full mamma permisjon men så kommer den tiden hvor du ikke har jobb da.. Jeg er fortsatt veldig usikker slev (vi har ikke begynt prøvingen enda) mens samboeren min er veldig sikker selvom jeg ikke har fast jobb. Det spørs jo kanskje hvor ivrig man er etter å starte? Jeg vet at vi kommer til å klare oss, men det beste hadde helt klart vært om vi begge var i fast jobb.. Men sånt kan jo ta lang tid også kommer spørsmålet. Når passer det egentlig å bli gravid? Jeg tror det veldig sjelden passer. Jeg har egentlig ikke noe godt svar jeg, men så lenge en av dere er i fast jobb - er det vel ingen krise! Men man må jo selvfølgelig vite at mn klarer seg!

 

Et lite råd til deg, hvis du planlegger å bli gravid i nærmeste fremtid, kan det være lurt å slutte med pilla i god tid.. Det kan ta laaaang tid før syklusen din er normal, før du i det heletatt får mensen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....høres ut som vi har ganske like tanker om dette her, jeg er litt usikker, mens mannen min er helt sikker på at det alltid ordner seg etterpå. Jeg tenker alltid hele tiden at jeg har veldig lyst på barn, men så er det den manglende faste jobben som holder igjen.... men det kan jo ta ørten år før man får den uansett.....

 

Kan man slutte på p-pillen når som helst, eller må man ta ut brette, eller raden? Har ikke peiling på sånt jeg.... :)

 

Takk for svar forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Utrolig morsomt å høre fra noen som sitter med akkurat samme tanker som oss!

 

Jeg tenker også ALLTID på den manglende faste jobben! Men som du sier, det kan jo ta evigheter! Kanskje har disse mannfolka rett også, at alt ordner seg! Vi damer er jo ofte litt mye bekymra! (I hvertfall jeg) Kanskje ikke alt trenger å være på plass.. Man får jo penger mens man er hjemme (dette kan du regne på www.trygdeetaten.no) + at man får støtte og.. Dessutten kan du søke om dagpenger, hvis du ikke får noen jobb med det første. Nå høres det ut som jeg er veldig sikker, men det er vel bare fordi jeg skjønner hvordan du tenker og at jeg veldig gjerne vil starte selv også..

 

Jeg tror ikke jeg ville sluttet på pilla midt i et brett. Da er det kanskje enda større fare for kluss. Jeg sluttet med p-plaster i desember og fikk mensen like etter, siden har jeg ikke sett snurten av den.. Og jeg tok bort plasteret midt i en periode. (når jeg tenker meg om) Og det er utrolig frustrerende å gå å vente....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt at det ikke er bare jeg som bekymrer meg..... Klarer liksom ikke å bestemme meg...... av og til skulle jeg ønske at jeg ikke var så "fornuftig".....hehe....tenker på de som får barn selv om de ikke har jobbet noen ting, og kanskje har kjempedårlig økonomi i forhold til det vi har. Jeg mener ikke at det er feil av de og få barn, men jeg merker bare at jeg tenker helt annerledes..... Men så er det det at jeg har veldig lyst på barn, og jeg har ikke lyst å være for gammel heller, og kanskje kan jeg ikke få, og da hadde det vært greit å vite det før jeg ble for gammel også...... Masse bekymringer gitt :)

Men da bør jeg kanskje ta ut hele brettet på p-pillene hvertfall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det med å ikke alltid være så fornuftig høres ikke så dumt ut.. hehe.

Jeg har heller ikke lyst til å bli noen gammel mor + at man tenker tanken: hva om vi ikke kan? Da er det kanskje greit å begynne tidlig.. Blir av og til , litt små stressa av de sidene her, når man leser om de som sliter. Da får jeg veldig lyst til å sette i gang... =)

 

Masse lykke til! Håper vi prates,

og vi kanskje kommer litt nærmere en beslutning =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...