Gå til innhold

helsesøster sa jeg skulle vekke baby hver time på kvelden??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

tulla er 1 mnd gammel og veldig våken på natta,helsesøster sa i dag da jeg var på kontroll at jeg skulle vekke henne å gi henne mat hver time på kvelden?..hun blir skikkelig sutrete når jeg vekker henne.noen andre som gjør det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

håper noen svarer,snart kveld....usikker på om jeg skal gjøre det,vekke henne hver time til jeg legger meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sover hun hele dagen da ..hvordan err hun om dagen.. her er det ikk mulig å vekke henne..blir bare gråt av det..hun er 7 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover hun mye på dagen også? Hvor mange timer totalt (~16 er normalt), du må bare fordele dem bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker,men hun våkner ca hver 2-3 time fo å spise.på morgenen og kveld kan det gå litt lenger tid.men om natta er hun lys våken.sovner ikke før 3,våkner 6 igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde samme problemet, men helsesøstera sa at vi måtte holde henne våken fra morgnene av og utover dagen. På kvelden måtte vi la henne sove, søvn avler søvn sa hun. Vi pleide å vekke henne og "tvinge" henne til å være våken noen timer før hun sku leggge seg, men i følge vår helsesøster var dette det værste vi kunne gjøre. Som hun sa 100 ganger "søvn avler søvn!!!!!!" Vi fulgte rådet hennes, men det ble ikke så mye bedre, snuppa vår holdt det gående til både 4 og 5 på natta, lys våken og overtrøtt, helt til den dagen smokken satt. Etter det har hun sovnet uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste gutten vår var innstilt på Australia-tid da han ble født, dvs sov hele dagen og våken hele natta. Sakte men sikkert gikk det seg til uten at vi gjorde så veldig mye. Men det vi gjorde var:

- sov når baby sov!

- var veldig stille om natta når vi var oppe med han. Snakket lite med han, hadde dunkel belysning og viste på den måten at det var natt

- lot han sove på armen vår om natta. Bedre at han sov der enn ikke sove i det hele tatt

- stimulerte mye når han var våken på dagen. Pratet med han, full belysning, lyder rundt han (TV, radio, støvsuger o.l.)

 

Husker ikke hvor lang tid det tok, men vi fikk hvertfall snudd døgnrytmen hans uten å vekke han.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...