Gå til innhold

Sykemelding + hemmelig = ikke sant...


Tiger'n

Anbefalte innlegg

Jeg har kun fortalt én venninne at vi skal gjennom ivf-behandling. Hele sliter-perioden har vi holdt ganske for oss selv det også.

Dersom jeg blir sykemeldt i forbindelse med uttak/innsetting; hvordan kan dette da forbli en hemmlighet på jobben? Står årsaken til sykemeldingen tydelig på papirene? Hvis ikke, må man da bare (som alltid ellers) ta en liten hvit løgn om hvorfor man er borte? Er dritlei all denne lygingen, men har ikke lyst å skrive det i pannen heller?

Noen råd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

på en sykemelding står diagnose bare på den delen du får. Så arbeidsgiver trenger ikke å få vite hvorfor du er sykemedt. Jeg fortalte likevel min arbeidsgiver om hva vi skulle. Da kunne vi legge opp arbeidet etter det og gjøre det lettere for meg dersom det ble nødvendig. Nå vet jeg ingenting om din arbeidsplass, men dersom sjefen får vite noe kan hun/han jo ikke si det til noen andre. Er du veldig ukonfertabel å la de få vite så må du nok lyve litt. Jeg skjønner godt problemet ditt, det er ikke gøy å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt komplisert på jobben, ja. Jeg jobber bare sammen med middelaldrende menn og alt i alt har jeg 3 forskjelige sjefer (jobber i prosjekt og er langtidsutleid til kunde).

Alternativet til å si sannheten er vel at jeg må ta ut feriedager. I allefall på uttak og innsettingsdagene. Dagen i mellom vet jeg ikke... Blir man syk? Muligheten er der vel?

Eller kanskje jeg bare skal føre alt sammen på egenmeldinger? Da er vi tilbake til dette med lygingen da...

Huff :-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil fortelle det på jobben, og vet at du blir sykemeldt, kan det ikke skade å ta en hvit løgn.

Jeg ville rett og slett tatt"en spansk" og sagt at jeg hadde bihulebetennelse/halsbetennelse. Det skader da ingen om du "justerer" litt på sykdomsbildet ditt:o) Sykemeldt er du jo uansett mener jeg! Og så slipper du og si sannheten når du ikke føler for det.

Ingen blir såret av denne løsningen mener nå jeg.

:o)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...