Gå til innhold

Kor ofte mat om natta???


mamma-01

Anbefalte innlegg

Poden min er nå 4,5 mnd.

Får pupp + grøt om kvelden.( begynt for 1,5 uke siden.) i 8-tiden.

pupp kl 00.30, 03.00, og 06.00...

 

 

Synest eg ammer heile natta....

 

Korleis er det med dere andre???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa er snart 5 mnd.

Får pupp og grøt på nest siste måltid, også pupp og mme på siste måltid.

Da sover hun fra 21 til 2-3 ,5 også 7-8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger poden litt sent, sånn i 23-tiden. Da sover han til ca 0630, mat og sover videre til ca 10-tiden. Mat en gang om natten altså. Han er nå 3,5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fullammer bebis,han e 3mnd.siste måltid 7 .opp 2 halv 3 første gang.neste måltid 6 halv 7.han legger seg halv 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer også snuppa mi, pleier å få siste pupp i 19-tida om kvelden, så sovner hun ca 20...så er det mat i 2-3-tida, og i 5-6-tida. I går klemte hun i tillegg inn et måltid rundt midnatt ;)

 

Men som oftest 2 matinger om natta. Våkner rundt 7-8 igjen, og da er det mårran...*gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guten vår er snart 6 1/2 mnd og har nett begynt med graut til kvelds. Har holdt på med frukt/grønsaker på dagtid eit par veker.

 

Han får graut kl 18 og pupp på sengekanten 18.30. Så våknar han rundt 22, 01, 04 og 06... Står opp mellom 7 og 9 ein gong.

 

Når vi er oppe i full porsjon graut til kvelds kjem vi nok til å prøve å kutte ned på nattmaten, han skal ikkje ha behov for det når han er så gamal som han er og et bra på dagtid. Hadd gått greitt han ville ha pupp ein gong pr natt, men eg begynner å få behov for meir enn 3t søvn i strekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluggen her forlangte pupp hver tredje time på natten helt til han var 6 måneder. Grøt på kvelden hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er snart 5 mnd og får grøt rundt 18-19 tida, flaske med mme rett før leggetid i 20-tiden. sover da i 4-5 timer før han får flaske igjen og sover videre 2-3 timer. noen ganger får han pupp eller flaske en gang til før vi står opp i 7-8 tiden.

han har forøvrig nettopp begynt å sove såppas bra som han gjør. gikk fra å være et mareritt om natta til å bli en engel, bare på en kveld! grunnen var at jeg og pappan hans dro bort en kveld til noen naboer og hadde barnevakt. da sov han 5 timer første økt mot tidligere maks 3 timer. siden den gang har han sovet så lenge. tror også det hjalp på veldig da jeg begynte å gi flaske i stedet for pupp før leggetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt avvenning i helgen. Har ei jente på 6 mnd. Ammet 2 ganger om natten før. Plutselig begynte hun å skulle ha mere og mere. Våknet flere ganger. Så vi stålsatte oss i helgen. Våken fra 01 - 04 første natten, småsutret- inn og ut med smukken. Andre natten var vi inne med smukken to ganger, i natt sov hun hele natten:) Håper det fortsetter slik. Ikke alltid det hjelper på sovingen om de får grøt eller mere mat på dagen. Noen må avvennes. Fælt den første natten, men deilig etterpå¨!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg full ammer poden og han får pupp i 19-20 tida, ligger ganske lenger å spiser da. Så sover han da til 04-05 tiden så spiser han litt før han sovner igjen og sover til 07.30-08.30 tiden. Føler meg ganske bortskjemt der ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt på litt over 7 mndr får pupp to ganger på natta. Ca kl 2 og kl 5.

Han begynner å bli så stor nå og skal avvennes en eller annen gang etter påske... Får mye mat på dagtid uten at dette har hjulpet på nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi får pupp kl 1930 da hun legger seg.

Så pupp kl 22.30, 01.30, 04.30, 07.30 å så står vi opp..

hun blir 6mnd på lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hørtes helt normalt ut :-)

Her ammer jeg fortsatt en del om natta, vesla er 9 mnd. Noen perioder er også mer intense enn andre, spørs på utviklingen av barnet, tenner osv.

Husk at nattammingen er viktig den også! Stimulerer melkeproduksjonen og gir barnet ditt masse antistoffer, kos og omsorg. Det at babyer våkner om natta for pupp skjer av en god grunn, så stol på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...