Gå til innhold

Babyen ligger med hode ned:) kan den snu seg igjen?


Snuppa's mamma

Anbefalte innlegg

Er i uke 29, og var hos jordmor før idag. Hun sa at babyen lå med hode ned:) Ble kjempe glad da jeg, men kan det snu seg igjen?? Er det vanlig?? Takker for alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

han i magen min har ligget med hodet ned siden uke 27, ikke snudd seg igjen i det hele tatt, bare flytta rompa fra den ene siden til den andre.. hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen kan ligge med hodet ned uten at det er festa. Hvis det er ditt første svangerskap kan det hende det ikke er så lenge til det fester seg.

Jeg var hos jordmor for tre uker siden(i uke 30) og babyen min lå også med hodet ned,men da dette er det andre svangerskapet mitt,er det lite trolig at hodet fester seg like før fødselen,sa jordmora mi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den kan snu seg så lenge hodet ikke er festet. Min har snudd seg på tvers to ganger. Hodet er fortsatt ikke festet 4 dager før termin og jeg har gnagsår (:o)) inne i magen som denne babyen snur seg frem og tilbake og sparker fortsatt. Hovedsaken er at den har snudd seg når fødseln starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Joda. Babyen kommer nok til å bevege seg mye rundt.. er annengangs, og er i uke 32. For 3 uker siden sa jordmor at han lå i hodeleie, mens da jeg var på ultralyd forrige uke var hodet øverst i magen min.. I dag igjen var det hodeleie.. Tror hodet "festet" seg rundt uke 37-38 i forrige svangerskap. Eller babyen snudde seg ikke igjen etter da. Men jordmor kunne bevege hodet litt. Barnets hode trenger ikke komme helt nedfør selve fødedagen.. Hvertfall ikke hos de som har født før.. Men dette er veldig individuelt..

Men vær trygg på at de kommer til å sjekke dette når det nærmer seg mer.. dette kommer til å gå bra.. Og skulle h*n ligge i seteleie, kan det jo hende du kan føde vaginalt likevel.. de må bare sjekke at bekkenet ditt er "stort" nok...

 

Lykke til.. Ikke tenk så mye på dette enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...