Gå til innhold

April: Moden og med åpning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dro på fødeavd på fredag for å sjekke om jeg hadde litt åpning ettersom jeg hadde hatt rielignende smerter hele dagen. Følte for å få avkreftet eller konstantert om noen var på gang. CTG viste rier og jordmor undersøkte med innvendig; moden mormunn som hadde begynt å vende seg frremover mot skjeden og 1 cm åpning. Jeg hadde ikke sovet ordentlig på flere døgn så de ville jeg skulle være der over natten. Jeg fikk en såkalt sovedose - og fikk beskjed om at enten fortsatte riene og jeg fødte eller så fikk jeg sove. Sovedosen viste seg å være Bricanyl (riestoppende), Pinex og Aporex. Fikk veldig hjertebank av Bricanyl så det ble ikke mye søvn. Fikk Sobril på mårraskvisten og sov noen timer. Jordmor undersøkte meg på nytt på morgenen og det hadde desverre ikke blitt mer åpning, dro derfor hjem. Hadde ingen tegn til rier på lørdag men på søndag formiddag syntes jeg det begynte igjen. Men det er nok bare maserier ettersom det i dag er mandag og de ennå ikke har økt i styrke. Begynner å bli veldig lei disse småvondtene og at jeg ikke får sove verken dag eller natt. Noen som har erfaring fra lignende situasjoner og er det noen som vet hvor lenge de kan "la meg" gå sånn uten at det skjer noe mer enn bare maserier? Blir veldig sliten og lei. Har termin neste mandag, 10.04.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:) har hadd termin 3103, å har gått med lignende symptomer i snart too uker, har vært å sjekket flere ganger om modning og sånt men fikk beskjed om å slappe av livmor munnen er så langt bak enda, at d tar nok enda en uke.. huff.. er vel våken hver natt par timer:(snufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt veldig vondt i natt. Har ca 1- 1 1/2 cm åpning og veldig moden livmorhals. Prøvde å sette igang med nåler i går, men så ut til at det skulle skje noe. Vanvittig respons på nålene. Ble veldig sliten og sovnet når jeg kom hjem. Så avtok det. kom tilbake i natt. Nå på morgen er det rolig igjen. Men skal ned å sette nye nåler ved 12 tiden.

ORKER IKKE MER! - ER SÅ SLITEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er forferdelig slitsomt å ha det sånn! Har prøvd akupunktur og fotsone, tror jeg har bra effekt av det, men riene gir seg etter ei stund på meg også. Har prøvd brystvortestimulering også; med samme effekt. Livmora reagerer spontant, får kraftige kynnere men ikke noe som varer og øker på desverre... Er vel ikke klar ennå da.. Men jeg er iallefall megaklar!!! Orker snart ikke mer.. Er lei av å ikke få sove, føler meg forferdelig tung, sliten og fødeklar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på her 7 dager på overtid - kan godt skje noe snart ja - synes jeg har altfor lite vondt! Mange av disse rådene for igangsetting virker som om de setter igang noe, men så stilner det av igjen for en del - det betyr vel bare at vi ikke egentlig er klare da - for da hadde det vel blitt full fart. Det er vanskelig å vente, men det er vel bare å prøve å smøre seg med tålmodighet da så vanskelig som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ingen råd til deg, opplevde det selv med første mann. Fødsel startet, 1,5 -2 cm åpning gikk jeg med i to uker, var en del før tiden derfor fikk jeg ingen hjelp..var forferdelig da det sto på, fødsel startet og stoppet opp 3 ganger, 4 gangen kom han.Ingen søvn lite mat, ingen krefter igjen. Så jeg håper inderlig du slipper gå like lenge!! Prøv ihvertfall å få i deg energi givende mat om ikke annet, så har du ihvertfall noe å gå på! Masse lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...