Gå til innhold

Skjevt hode...


moderen

Anbefalte innlegg

Hei!

Mine første 2 barn ble født på den tiden da de skulle ligge på siden - og veksle fra den ene til den andre. Nr. 3 kom i 2002, og da skulle små barn ligge på ryggen. Men hun ble skjev i hodet!!! Fant en "godside", og var ikke til å rikke fra den - prøvde alt for å "rette ut", men skjev ble hun. Er 3 år nå, og fortsatt litt skjev, men har rettet seg noe.

Så til spm.: Venter en til... Og vil gjerne unngå dette, så er det noen av dere damer her inne som har noen råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk en håndduk, rull sammen og lag den som en "pølse" som barnets hode ligger nedi. Det gjorde jeg, da mi begynte å bli litt skjev. Pølsen gjorde at hun ikke fikk ligge helt ned på siden, men litt også på bakhodet. Det gjorde også at det ble lettere å snu på hodet. Er nå fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La babyen ha noe spennende å se på, på den siden som ikke er favoritt. Dersom du har han i sengen din, eller ved siden av deres seng så bytt plass innimellom. Barna ligger ofte med ansiktet vendt mot mamma, så bytt slik at h*n får mamma vekselsvis på sin høyre og venstre side. Altså sett hans seng på vekselsvis på høyre og venstre side av deres seng, også må du og mannen bytte plass samtidig da (mest praktisk i forhold til amming mener jeg)

Hmmm, kanskje dette ble litt rotete forklart, men det viktigste er at barnet ikke får en favoritt side å legge hodet til. Det både for å unngå at hodeskallen får mer trykk på den ene siden og blir skjev og for ikke å få lengre/kortere nakkemuskler på en side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...