Gå til innhold

Hvor tidlig kan man høre hjertelyden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ble satt 4 uker tilbake på UL. Grubler fortsatt på om dette kan være riktig. Da jeg var hos legen i uke 14 (som i følge UL altså var uke 10) stresset hun en del før hun fant hjertelyden. Men hun fant den altså til slutt. Er det egentlig mulig å høre den så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min fant hjertelyden til prinsessa mi allerede i slutten av uke 10 :o) Verdens beste musikk det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei vennine av meg hørte hjertelyden tidlig i begynnelsen i uke 12.

Er du sikker på når du hadde mens? Og når du fikk din første positive graviditetstest?

Hvis du testet deg dagen etter forventet mens og den ble positiv, så skulle det egentelig da enda være fire uker til du egentelig skulle a hatt mens etter UL termin. (forstår du hva jeg mener???) og dette er jo praktisk talt umulig å få pos test så tidlig. Blir jo to uker før egget er befruktet.

 

Min tante ble vurdert to uker feil på UL. Hun nektet, men de på sykehuset fikk det som de ville. Hennes lille tulle ble født to uker før UL termin, men fødselslegen sa at ho var født på termin.

 

Stol på deg selv å ta opp dette med din lege. Forlang evt en ny UL hvis du er skråsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte den når jeg var 8+5.. UL ville sette meg tilbake nesten 2 uker, men det sa JM mi at ikke var mulig med tanke på når vi hørte hjertelyden... Kan umulig ha hørt den når jeg såvidt hadde passer 6 uker...

 

Så du kan nok ha hørt den da ja.. Ikke umulig, selv om det ikke er helt sikkert at finner den så tidlig hell.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frantic

Ja, de sier at det er fra rundt uke 10 hjertelyden kan høres. Med førstemann fant ikke legen lyden ved 10 uker, men med både andre og nå tredje fant legen hjertelyden ved 10 uker - kjempedeilig lyd!!!!!

 

Tror ikke de tar så mye feil som 4 uker på ultralyden. De er flinke å vurdere størrelsen på fostrene ved UL, så det bør stemme rimelig bra iallefall. I mine tre svangerskap er UL termin kun justert med noen få dager, og det har nok stemt rimelig bra.

 

Uansett termin, barnet kommer når det er klart. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliten2

Jeg fikk UL på første legekontroll i uke 6.. hjertet slo som bare det (innvendig UL) men det så bare ut som en liten bønne!

 

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ann jee gble satt til bake 3,5 uker med første mann og men henne hørte vi hjertelyden da jeg var 7 uker på vei (da trodde vi at jeg vr 10 uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har kjøpt babywatcher, og med den fant jeg hjertelyden til min baby da jeg var 9+3, 10+3, og hver uke utover. I begynnelsen måtte vi leite lenge, men vi fant den til slutt. Så ja, det er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte hjertelyden med doppler hos legen min da jeg var 11 uker. På bakgrunn av dette mente legen min at jeg kanskje var lenger på vei.... ? Men ultralyd i uke 8 sier at det stemmer.

 

Det kan jo komme an på utstyret legen bruker. Noen apparat kan være bedre enn andre, og derfor kan man kanskje høre det tidligere med noen typer utstyr. Med UL kan man se hjertet slå fra ganske tidlig av, men det betyr ikke at du kan høre det med den vanlige doppleren som legen pleier å bruke fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...