Gå til innhold

Om å bli gammel


___

Anbefalte innlegg

I går kveld ble jeg stående forran speilet. Naken. Jeg tok for første gang på lenge en god titt på den dama som tittet frem der ettersom doggen forsvant fra speilflaten. Noen videre midje hadde hun ikke, puppene var litt slappe og hele figuren var på en måte ganske satt. Mest lignet hun faktisk på granittstatuene i Vigerlandsparken. Helt klart ikke noen ungjente lengre, men vet dere,- jeg likte faktisk dama jeg. Hun så sterk ut og så smilte hun.

Det er faktisk ikke så ille å bli eldre. Kroppen endrer seg men den blir ikke stygg. Den blir brukt og sterk og trygg.

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å høre at noen er fornøyde med seg selv! Jeg regelrett hater å bli eldre!

Ikke at jeg har lyst til å hverken se ut som eller tenke som en 20 åring, men sånn 30 kunne jeg tenkt meg!

Nei jeg liker ikke å se at kroppen forandrer seg, og at rynkene kommer.

Jeg vet jeg ikke ser så værst ut, er slank og frisk, men alikevel.....

Dessuten føler jeg meg litt gammel siden jeg ikke blir gravid igjen.

 

Jeg har helt angst for å bli gammel. Kanskje fordi jeg har jobbet mange år i helsevesenet, så forbinder jeg alderdom med hjelpeløshet, tisse i bleie, smerter, gebiss.....uff, da vil jeg heller avlives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke som mål å se ut som en ubrukt 20 åring: jeg har tross alt blitt over 40 og har født( og ammet) 5 unger, og det er jeg faktisk stolt av. Det er nok verre at jeg ikke vil føle meg like fruktbar ettersom tiden går, det har jeg mye mer panikk for. Den dagen jeg VET at det ikke kan bli flere barn, da vil jeg nok få meg en psykisk knekk, uansett hvordan kroppen da ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEISANN. .

enig med deg.nicco.. jeg blir 38 til sommeren men har kun et barn så hvis d viser seg at vi ikke kan få flere så kommer vel veggen fortere enn jeg skulle ønske. .det siste halvåret har jeg egentlig følt meg utrolig gammel og da særlig i kroppen og d både pga.SA og at d har vært vanskelig å bli gravid. men jeg har da ikke gitt meg enda og ikke akter jeg d heller. .må bare få svar på noen prøver først,så inntil da så koser vi for kosens skyld og ikke noe annet. .

kommer vel sterkere tilbake i mai,for d er vel da at alt blomstrer eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flott sagt, Poamin. Om jeg akkurat liker og er fornøyd med kroppen min, vet jeg ikke. Men jeg har i alle fall et mye mer avslappet forhold til den, og synes det er herligt ikke lengre å skulle delta så aktivt i konkurransen om å være tynnest, ha størst pupper osv. Jeg har ingen ting i mot at man kan se på kroppen min at jeg har født og ammet et barn. Det er meg heller ikke i mot at man kan se at jeg ikke er 20 år lengre. Desuten er det så praktisk at alle i min omgangskreds, familie osv eldes i akkurat samme takt som jeg, så når jeg sammenligner meg med dem, så blir jeg jo - relativt sett - ikke noe eldre! Slik kan man lure seg selv, vet du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alt jeg liker ved å eldes heller, men rundt her jeg bor ser det ut som om de fleste streber etter å se ut som de er 20 lenge etter at de har fylt 50. Det var bare en overaskelse å se at jeg faktisk kunne trives med den kroppen jeg har nå, og at det egentlig ikke var skremmende med aldringstegnene.

 

Jeg er så heldig å ha hatt besteforeldre og anneb fammilie som har blitt veldig gamle. En er pasert 102 og bor fortsatt hjemme, helt klar. Både besteforeldrene mine og de jeg kjente av oldeforeldre har hat en veldig god alderdom. De fleste har vært friske og greid det meste selv til de har pasert 90. Da blir ikke den delen av det å eldes så skremmende heller :-).

 

Kan godt hende jeg får et "alderssjokk" når jeg finner ut at jeg ikke er fruktbar lengre, men den tid den sorg. Akurat nå er det godt å være fornøyd med sin egen kropp selv om den ikke egentlig er så vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du kom med en flott beskrivelse jeg poamin =)

Det er viktig å være fornøyd med seg selv og glad i kroppen sin!!

Jeg tror at en blir mer avslappet til slike ting når en blir "eldre". Det er godt å slippe heseblesingen som mange unge sliter med i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...