Gå til innhold

Teutonia Timmy eller Brio Zenit?


2julibarn

Anbefalte innlegg

Hei, har en datter på 2 1/2 og venter baby i sommer. Ønsker å kjøpe en nr.2 vogn som er god å trille, som man helst kan sove i og som tar mindre plass en vår kombivogn. Har sett meg ut Teutonia Timmy og Brio Zenit, men klarer ikke å velge... Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har hatt Teutonia Timmy, og anbefaler ikke denne. Vår første vogn var en Brio kombi - knallgod å trille og ekstremt slitesterk. Denne ser nesten ubrukt ut, selv om jeg gikk tur 3 timer hver dag i 1 1/2 år i allslags vær (datteren min sov kun når jeg trillet...). Vi kjøpte deretter en Teutonia Timmy, fordi vi ville ha en mindre og lettere vogn. Den er lettere enn kombivogna, men faktisk tyngre å trille! Tror det har noe med at håndtaket fjærer litt i "høydejusteringen", slik at du mister en del kraft der. Det jeg mislikte mest med den vogna, var imidlertid at den etter bare et par mnd bruk, så skikkelig slitt og shabby ut. Ikke på langt nær så god kvalitet på stoff og plast som på Brio-vogna. Timmy vogna gikk i stykker på flytur (men det kunne jo skjedd hvilken som helst vogn), og vi valgte å kjøpe en annen vogn da i stedet. Kjøpte en Simo trille, som vi er fornøyde med. Går for Brio Zenit du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Har også Brio kombi, og er superfornøyd med denne. Har brukt den hver dag i snart 3 år! Babyen som kommer i sommer skal overta denne vogna. Kanskje jeg skal ta Zeniten, den er romslig inni, skikkelig fornuftig vogn. Timmy-vogna har derimot mange andre fordeler, er tøff å se på, superenkel å legge sammen og blir veldig liten når den legges sammen. Men det hjelper jo ikke det hvis den ikke er god å trille og slites fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...