Gå til innhold

Hei Sykepleiere ( samme som skarvlesiden)


Bruse tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg jobber som sykepleier på sykehjem, og hvor vi knuser en del medisiner til pas. som har vanskelig for å ta de. I dag var det noen som snakket om dette i forhold til gravididtet. Føler jo at man noen ganger innhalerer litt av medisinene. Ble litt bekymret for om dette kan føre til fosterskade, men tror vel egentilig at det skal mere til enn som så... Noen som kan berolige meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Jeg er også sykepleier og jobber i psykiatrien. Jeg lager til medisiner på hver eneste vakt. Har spurt legen min om det er noen fare med dette, men hun mener at så lenge jeg vasker hender godt (noe som er en selvfølge når en håndterer piller..!) så er det ikke noen fare. Vi står jo ikke akkurat med nesen rett oppi heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som sykepleier på sjukehus der vi gjør det samme. jeg knuser inni viften (lafbenk) for å slippe dunsten. De fleste medikamenter er ufarlige for oss. Men nå er jeg utdannet kreftsykepleier og gravid. Så du skal være obs på medikamenter som er cellegift, for eksempel Ciproxin. Slå opp i felleskatalogen for unngå dem som inneholder cellegift (står kjemoterapeutikum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Knusing av "ufarlige" medikamenter er ikke farlig ved riktig administrering! Vask hender og ikke heng over det du holder på med. Til alle "farlige" medisiner har du jo avtrekksvifta.. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier. Ville ikke tatt i medisiner som er skadelige under graviditet. Det er jo mange inngangsporter på hendene. Selv om du vasker de etterpå så har du nok allerede fått noe i deg (selv om dette er i veldig små mengder). Jeg bruker hansker og står under avtrekkvifte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...