Gå til innhold

Dette skal den optimale SYKEHUSBAGEN inneholde!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant denne og har "modifisert den litt":

TIL FØDSELEN:

Helsekort

Morgenkåpe (noen sykehus har dette, andre ikke)

Tøfler (evt andre gode innesko)

Føde-sokker

2 STORE t-skjorter (hvis du ikke har lyst til å bruke sykehusskjorter)

Drikke (cola, energi-drikk, vann e.l.)

Mat/snacks (sjokolade, frukt, energi-bar)

Musikk/lesestoff/annet tidsfordriv

Lip-balm

Mat til pappa (evt penger så han får kjøpt)

Klesskift til pappa (han kan bli litt svett :o)

Mobil, kamera + ladere

Småpenger til automater og parkering

Lommebok

PÅ BARSEL:

Barsel-kosedress (anbefales i en mørk farge, da man blør en del....)

Undertøy til 3-4 dager... (sykehuset har nettingtruser som det er plass til "bleiene" i, hvis du blør mye, blør du lite og kan bruke bind holder vanlig truse)

3-4 topper

Genser

Bukse

Pysj

Toalettsaker

Hårføner (til å tørke såre sting med)

Xylocain-gel (til å smøre på såre sting, fås ofte også på sykehuset)

Hjemreiseklær til bebi

Store dusjhåndklær, hvis du ikke liker små håndklær

Hvis du skal på BARSELHOTELL trenger du i tillegg dette:

Klær til bebi for 3-4 dager

Bleier til bebi

Bind til deg selv (minst libress GoodNight i størrelse)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn at du slippe å fryse på beina når du ligger å føder... helt vanlig sokker..... ett par du kan kaste etterpå hvis du har fått blod på di:-)

Skrevet

+ amme-bh 2 stk

ammeinnlegg (engangs, evt+ull)

Skrevet

Amme-BH, ja..... glemte vist det! Takk skal du ha...

• 2 år senere...
Skrevet

Dytter denne. Synes den er fin å holde oppe!

Skrevet

He he, jeg pakket denne bagen før jenta vår skulle fødes, og dette brukte jeg:

Et antrekk, det var det jeg kledte meg i før jeg skulle hjem.

Dusjsåpe kanskje (eller brukte jeg bare det som var inne i dusjen allerede? Husker ikke.

Leppepomade en gang

Deo og hudkrem

Jeg tror dett var dett. Spiste ikke sjokoladen min, leste ikke bok eller hørte musikk, dasset rundt i sykehustrusene og bindene fordi jeg blødde mye.. så jeg husker jeg i ettertid lo litt av alt jeg tok med! Men det er nok mange som klarer å få brukt mye mer, jeg var bare helt i sjokk og var litt overveldet og emosjonell (på en litt negativ måte, men det gikk jo over til slutt).

Skrevet

Brukte ikke klær til baby heller, hun lå i de sykehus-stoffbitene... men hun var så liten at hun passet ikke klærne vi hadde heller. Husker alle de andre hadde kosedyr og egne klær, men ikke vår stakkars liten :-)

Skrevet

Samme som deg her..

Leste ikke boka,hørte ikke på musikk,gikk i sykehusets bleietruser,brukte sykehusets babyklær, jordmora fiksa en slags ammebh til meg av ei nettingstruse faktisk.. Genial =)

Og jeg hadde virkelig ikke sokker på meg, jeg var naken!

Tannbørste og tannkrem brukte jeg, og koseboksene mine.

Skrevet

Så igrunn så mener du/dere at det holder med:

1 joggebukse

1 topp

og toalettsaker

og til minsten bare en body (kort-arma/ben eller lang-arma/ben og sokker og en lue.

bare lurer jeg. Dette er første gangen og jeg er veldig usikker.

Skal føde på bærum og jeg aner ikke hva de har der....

Setter kjempe pris på flere innspill :)

Skrevet

Jeg foedte med stoettestroemper forrige gang.... =o) Anbefales, saa faar man litt mer sirkulasjon etter foedsel, og ja, de ble kastet etterpaa, hehe.....

Gikk med stoettestroemper mye paa slutten, har helt noia for aareknuter, da alle tanter og mor har hatt det. Jeg har ikke hatt det, men jeg har vaert veldig forsiktig ogsaa da. Noen kusiner har hatt det.

Blir sikkert litt varmt i sommer, men det faar bare vaere, spesielt siste mnd er det et must.

Skrevet

Jeg brukte heller nesten ingenting av det jeg pakket med. Hadde pakket en del klær, men eneste buksa som passet etter fødselen var i grunnen gravidbuksa jeg kom dit i :) Sykehustrusene brukte jeg.

Og klær under fødselen???

Ikke på de fødestuene jeg har født på, der har det vært varmt, samt at kroppen avgir ganske mye varme selv under fødselen. Trodde første gang at jeg som var så sjenert skulle ha på masse klær mens jeg fødte, men kastet klærne ganske raskt, og tenkte ikke et sekund på at jeg var naken!!

Skrevet

sokker er faktisk ikke dumt. selv om det er varmt på fødestua så fikk jeg skikkelig frost i meg rett etter fødselen, og fikk noen stilige, grønne operasjonssokker av jordmor til å ha på:) Og de beste "amme-bhene" er faktisk sånn netting med tøysykke inni fordi puppene er helt sprengte.

Skrevet

Hvor får man tak i slike bher? Er det slik de har på sykehuset?

Skrevet

Det er ikke bher, men en slags netting de har på sykehusene, bla til å holde bandasje på plass.

Skrevet

Jeg ville improvisert litt jeg - for ingenting blir som du planlegger uansett. Slik var det ihvertfall for oss forrige gang - første gang.

Jeg både leste nesten en hel bok og 5-6 blader på 2 dager, sendte masse txt, tok enormt med bilder av lillegull, brukte vel to joggebukser og en pysj. To-tre topper og noen ammebehåer. Ikke tenk på truser - de på sykehuset er best å lenge man blør så pass kraftig. Toalettsaker - shampoo, dusjsåpe, ansiktskrem, hårbørste etc. Ikke noe fancy, men det mest elementære.

TØFLER/INNESKO! Det er ofte litt ekkelt i dusjen - selvom de er flink til å vaske - greit å ha noen sko å kunne labbe rundt i...

Sendte også sambo avgårde for å handle litt kjeks, frukt, brus, noen blader etc til meg. Hadde en babis som sov MYE på sykehuset, så jeg måtte jo slappe av og hvile meg litt jeg og. Sove fikk jeg ikke - var alt for oppspilt. Så da leste jeg heller.

Når det gjelder til selve fødselen? Hiv kanskje noe frukt etc i vesken i det dere går ut døren, for sykehus er ofte lite pappavennlig med mat og drikke. "Bare til mor" står det mange steder. Helt idiotisk at ikke pappaene skal få drikke saft - han blir jo tørst under fødsel han og.....?? Ihvertfall - kan være lurt å ha noe i kjøleskapet som du bare kan hive i vesken.

Fødesøkker og klær til fødsel? Jeg hadde bare glemt det. Jeg fødte raskt og vrengte av meg klærne uten at jeg husker det selv en gang, og ble tredd på en sykehusskjorte av en eller annen. Egne klær tok jeg på da jeg kom ut av dusjen etterpå. Men beholdt sykehusskjortene et døgn - svettet og liott kliss med amming etc - ganske greit å ha noe som ikke satt for stramt og som var lett å få av og på :o)

Gled deg! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...