Gå til innhold

Til Gøril!!


minni`79 og gogutten

Anbefalte innlegg

Ville bare skrive et par ord til deg for jeg føler at vi atår så likt i denne prosessen og at vi har mange like tanker. Jeg svarte deg på "bli garvid" forumet og der spurte du meg om hvor langt vi har kommet i denne prosessen.

Vi har jo fått kostatert at vi må gjennom prøverør da mannen har for dårlig sædkvalitet. På torsdag skal vi inn til nytt møte med gynekologen og som jeg har forstått så skal han sende søknaden vår da. Mannen min har tatt ny sædprøve( de må visst ha to prøver før man skal søke) og så skal de ta HIV og hapatitt prøve av oss. ( alle må det)

Skal bli så godt å få det møte for som du sier så har man jo tuuuusen spørsmål.

Vi skal også til St.Olav, men vi vurderer også sterkt det private. Skal høre med gynekologen hva han anbefaler. Der er liksom den ventetida som er vanskelig nå synes jeg. Man lever liksom i uvisshet.

Som du ser så har vi mange likhetstrekk så vi kan jo følge litt med hverandre og backe hverandre opp på vegen. Kankje vi følger over til 1. trimester likt.

Vi Må iallefall ha trua på at dette SKAL gå bra!!

 

Dette ble veeeldig langt...

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei vennen!!

 

så koselig at du tok mer kontakt. Hadde vært dupert om vi kunne følge hverandre ja. Vi er i en slik aituasjon at oppbacking betyr så utrolig mye for å komme seg i gjennom alle berg og dalbanene vi kommer til å møte. Jeg er glad for at du har lyst til å følge meg meg!

 

Har ikke kommet i gang med selve prosessen vi da. Har bare fått den tunge beskjeden at vi trenger prøverør for å kunne bli foreldre. Mer vet jeg nok i morgen. Da skal jeg og sambo på samtale og undersøkelser hos gyn. Er spent på det. Men nå er jeg klar for å sette i gang. Er ikke klar for å vente i køer.. jeg er er klar NÅ.. Vel, egentlig for lenge siden..

 

Vet ikke om det blir st.olav på oss, men det er i allefall et bra alternativ (om det ikke er lange ventelister), viss ikke så må vi se hvor lange køer det er her i oslo. Regner med det kommer til å bli en privat klinikk. Får bare begynne å spare litt.. Koster jo litt. Men det er det nok verdt når vi sitter med gullungene våre.

 

Vi må ha trua ja. Det er viktig. Hadde ikke tiltro til dette for noen dager siden, men har tenkt over dette så mange ganger nå, har blitt litt mer vant med tanken.

 

Jeg er så glad for at du er her, som er ganske ny i gamet!! Selvfølgelig er jeg ikke glad for at dere har havnet i den situasjonen at dere trenger prøverør, men du skjønner nok hva jeg mener.

 

ser fram til å bli mer kjent med deg!

 

stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig svar- Jeg har kommet hjemfra jobb nå og da var det så koslig å lese svaret ditt når jeg kom hjem.

 

Det er så godt å dele det her med noen som virkelig forstår! Jeg har mange rundt meg som er så behjelpelige, men det er godt å dele tanker her inne på forumet der folk går gjennom det samme.

 

Så spennende at dere skal til gyn i morra da. Jo fortere man setter i gang med den prosess jo bedre. Jeg prøver å tenke slik at selv om målet mulig ligger langt der framme så er alle prøver og legetimer man må gjennom et skritt nærmere målet. Så i morra er dere at steg nærmere målet.Du må fortelle meg om du får vite noe interessant i morra!

 

Jeg er så i tvil om dette med privat og offfentlig. Hadde vært utrolig deilig å slippet alle køene og kunne begynt neste måned. Vi får diskutere det meg gynekologen min.

 

Lykke til i morra da vennen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har vi akkurat kommet hjem fra gyn. Er litt mer positiv nå enn før merker jeg. Klarer å tenke at vi skal greie dette, er sikker på det faktisk.

 

Tok masse masse blodprøver. både jeg og sambo. Men den ene blodprøven sambo måtte ta ville det ta 3 mnd før vi fikk resultat. Så da er det 3 mnd før vi får satt i gang selve prosessen. Vi har så og si bestemt oss for tr.heim da. St.olav. De måtte ha alle blodprøvesvarene før man kunne komme i gang, til og med før vi kunne bli satt opp på venteliste. Gyn mente at det var mindre ventetid der enn på riksen. Og det passer meg bra. Vil jo ikke vente lengre enn nødvendig ( er det lange køer der også, da blir det nok privat) Men vet nå at det tar 3 mnd før resulatene foreligger, og da slapper jeg litt mer av også.. Da vet jeg at det ikke er vits i å stresse, det skal bli godt. Men vi kommer nok til å ha sex under el-perioden, kan jo plutselig hende at det dukker opp en supersperm.. Og at vi er heldige og har maks flaks. Man kan aldri vite.. Så tørr i allefall ikke å la være..

 

Så nå er vi litt nærmere målet som du skrev.. Allikevel om det blir 3 lange lange mnd.. huff.. Håper jeg klarer å holde ut..

 

klem :)

 

PS: skal vi lage en skravletråd her inne, som vi kan bruke titt og ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!

Så bra at du er mere positiv nå etter du har snakka med gyn. Det lover bra for oss siden vi skal dit på torsdag. Det jeg ble overraska over var at den blodprøven som sambo din måtta, tok 3 mnd å få svar på!! Da må sikkert min mann også ta en slik prøve da. Det var jeg da aldeles ikke forberedt på. Min gynekolog nevnte ingenting på det sist. Forstod det slik at han skulle sende søknaden vår på torsdag. Uff nå ble jeg litt trist.... Hva slags blodprøve var det da?

Ja, ja det er vel slike ting man må være forberedt på i denne prosessen. Plutselig dukker det opp uforutsette ting...Spurte du din gyn. om fordel/ulempe med privat og offentlig? Så koselig at vi kanskje havner på St. Olav begge to. De skal visst være best i landet og det sies at det mye kortereventetid der enn i oslo. Sa gynekologen din noe mere interessant?? Spørr om alt jeg. ( Jeg skal fortelle deg alt det spennende min gyn forteller på torsdag...)

Vi gir heller ikke helt opp naturmetoden forresten. Sex under EL er det fortsatt. Man har jo hørt flere episoder der folk har blitt gravide selv om sjansene var små.

 

Lag gjerne en skravletråd. Det er jeg med på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...