Gå til innhold

Sinna gutt


sirkusdirektøren

Anbefalte innlegg

Gutten min på 10 mnd er plutselig blitt så sinna. Han blir rasende når jeg skal skifte bæsjebleie og når han ikke får det han vil ha. Noen som vet om det er vanlig? Går det over?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De blir jo gjerne mer bevisste på ting. Å skifte bleie er også pyton her for da må hun jo helst ligge stille, he, he... så ikke alltid like enkelt nei.

Hvordan det hele går over eller ikke kommer jo så an på barnet og hvordan du møter det. Hvis du feks bruker anerkjennende kommunikasjon og snakker om hva som skjer, så vil du forberede barnet bedre og samtidig vise han at du skjønner at han kan føle at ting er leit og vanskelig- og at det er helt greit å være sint, og at man aksepterer det. Men at enkelte "grenser" må settes fordet.

På en måte kan det bli enklere når språket kommer mere, fordi da er det lettere for barna også å sette ord på ting.

Å bruke avledning og tøyse og tulle litt er som regel ganske effektivt når de er så små også. Være litt føre var, finn en spennende leke eller noe når bleia skal skiftes feks. (her er tannkremtuben og klokka utrolig spennende hvertfall) :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Høres veldig kjent ut, ja. :-) Jenta vår på 10 mnd har også plutselig blitt svært så bestemt! Kan hyle rett ut i sinne hvis hun ikke får det som hun vil, eller hvis jeg tar fra henne noe hun ikke får lov til å drive med. Det er vel litt tid for å teste ut grenser tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...