Gå til innhold

Når sover barnet i forhold til måltidene?


81-modell

Anbefalte innlegg

Sover barnet rett etter et måltid, eller er det våkent en times tid etterpå før det sovner, eller får det mat rett etter at det våkner???

 

For øyeblikket tar det ca en time fra jenta mi får mat til hun blir sulten, men er i ferd med å forandre litt søvn- og spisemønster nå... Hun er 2mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sånn er min gutt også.. han er 3 måneder men dupper av 2 ganger på en halv time/time mellom vert måltid, får mat ver 4 time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia mi blir 2 måneder på torsdag.

Og det varierer litt når og om hun sovner. Får mat ca. 3-4.time.

 

Etter morgenmåltidet i 8-tia ligger hun gjerne i senga si opp mot en time før hun sover ca. en time.

Etter neste måltid (kl. 11) er det god natt fullstendig, og sover til neste måltid (kl 15). Da varierer det om hun sovner med en gang, eller er våken en stund, sover uansett ca. en time før neste måltid.

Da er kl. blitt ca. kl. 18 og hun spiser og er våken til hun legger seg ca. 21.30. Da spiser hun seg i søvn, og sover til rundt 3-4 om natta.

 

Om hun våkner f.eks rundt kl. 10 på dagen, må hun vente til kl. 11 før hun får mat. Jeg gjorde masse feil med det i starten. Trodde hun var sulten når hun våknet, og hun ble litt sånn "matforvirret".

Nå så holder jeg fast på tidene, og selvsagt hvis hun skriker så får hun før tiden.

 

Uff.. ble kanskje rotete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla mi sover, spiser og er våken, Så er det på`an igjen; sover spiser og er våken. På denne måten lærer hun seg til å finne roen med seg selv og trenger ikke å bli bysset, matet eller sunget i søvn. For ikke å starte en helv... diskusjon med å si dette (det er alltid noen som blir så provosert av et eller annet) avslutter jeg med å si at dette passer veldig bra for oss. det finnes ingen fasit på hvordan en skal oppdra sitt barn blablabla osv osv Masse lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...