Gå til innhold

Hva er dette med reker om amming?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det kjempe-fy, eller "spis med måte"? Det må være det beste jeg vet om, og jeg får fremdeles forbausede blikk og spørsmål som "tør du virkelig spise reker når du ammer???".

 

Hva er det jeg ikke har fått med meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skalldyr er vel ikke farlig??

 

Jeg har iallefall kost meg med reker et par ganger siden jeg ble mor for 8 uker siden, uten noen synlige problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spis med måte tror jeg.jeg spiser reker.jeg spiser alt,bortsett fra løk og chilli.gått bra det.det her med hva man kan spise og ikke er STERKT overdrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sto det vel kun om giftstoffer man kan faa i seg.

 

Har man mye allergi i familien, er det DERFOR man er forsiktig med visse matvarer i ammetiden.

 

Jeg har spist reker mens jeg ammet, uten noe som helst reaksjon hos baby. Null allergier i familien, saa den sjansen har jeg tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - ble servert rekesmørbrød til lunsj på barsel på Rikshospitalet...så tror neppe det gjør noe å spise litt reker i ammetiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trodde allergenene gikk i melken, man er nå gått vekk ifra det som generell anbefaling. Altså hvis barnefar er sterkt allergisk så leser man gjerne om amming på allergiviten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det har jeg aldri faatt med meg.

 

Vet iallefall at om det er mye allergi i familien, boer man gi kun morsmelk lengre enn det som er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...