Gå til innhold

Fant ikke hjertelyd -


noralill

Anbefalte innlegg

Var hos legen idag og er ca 15 uker - han fant ikke hjertelyden. Men han var ikke stresset over det i det hele tatt, men da jeg kom hjem og fortalte det til mannen min synes han jeg skulle ringe og be om en ultralyd. hmm - også kommer jeg jo ikke gjennom på tlf dit da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd det. Men JM sa til mag da vi skulle lete etter hjertelyd på meg at det var meget mulig vi ikke fant den. Jeg var da 15+0. Så det er nok helt vanlig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare. Det er fortsatt tidlig. Tok de seg god tid? Jordmora mi var litt motvillig til å prøve å finne hvertelyd så tidlig (i tilfelle vi ikke sklle finne den) og det tok faktisk en del tid å finne den også, for babyen gjemte seg langt ned i bekkenet. Dersom du er veldig bekymret, kan du selvsagt ringe sykehuset og få en ultralyd. antagelig sikkert har du bare en liten luring i magen som liker å gjenne seg for mor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro, det er ikke alltid lett å finne hjertelyden med en gang! Legen min sa hun aldri ville prøve å lytte etter den før etter 15. uke, nettopp fordi det er så lett å bli bekymret. Det kan være mange grunner til at dere ikke fant den, feks at morkaken kan ligge foran. Legen ville nok sendt deg på UL dersom det var noe bekymringsverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa til meg i uke 16 at det var ikke sikekrt vi fant den! Så alt er nok sikkert i orden hos deg :)

Det er bare det at "knerten" gjemte seg. Liten luring du har i mgen!

 

Men ring sykehuset om du ikke slutter å tenke på det! Det er jo mange uker til neste kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud bedre, så mye skrivefeil! Jeg prøver på nytt:

 

Ingen fare. Det er fortsatt tidlig. Tok legen seg god tid? Jordmora mi var litt motvillig til å prøve å finne hvertelyd så tidlig (i tilfelle vi ikke skulle finne den) og det tok faktisk en del tid å finne den også, for babyen gjemte seg langt ned i bekkenet. Dersom du er veldig bekymret, kan du selvsagt ringe sykehuset og få en ultralyd. Antagelig har du bare en liten luring i magen som liker å gjemme seg for mor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert ingenting galt!

Jeg var hos jordmor i forrige uke (var da 22+4). Da fant ikke jordmora lyd heller. Men hun kjente at babyen sparka.

Litt lettere for meg å være beroliget sikkert, som kjenner liv hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å bekymre seg for, sånn var det for meg også, 2 ganger på rad. Det kommer helt ann på hvordan barnet ligger osv..

smør deg med tålmodighet, så får du snart høre den vakre lyden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok normalt å ikke høre hjertelyden så tidlig. Så alt er nok bra, men jeg ville ha bedt om en UL for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legekontoret igjen og de henviste meg til UL siden jeg er urolig. Kjenner på meg at alt er bra, men siden jeg har hatt to MA tidligere kjenner jeg jo nervene mer nå... Pleier ikke å være hysterisk, men kjenner jeg er mer det denne gangen! Takk for gode svar alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll hos jordmor i uke 12. Da fant de ikke hjertelyden til min heller. Jordmor synes det var litt rart siden forrige svangerskap så klarte han å høre det lenge før uke 12 på meg siden jeg har en slank mage. Han dro meg da inn på et annet rom og rigget til med UL. Fikk da se at hjerte slo så vi ble veldig glade begge to. Det er faktisk noe av det værste jeg har opplevd, det var utrolig ekkelt.

 

Føler med deg. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg bare dratt tilbake igjen og bedt om en UL. Siden du ikke kommer igjennom på tlf. Det hadde jeg hvertfall gjort. Det er jo ikke sikkert det er no galt men det roer deg hvertfall ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, flott at du fikk UL!

Jeg hørte hjertelyd nå på fredag, da var jeg 14+3. Legen forberedte meg på at vi kanskje ikke fant den, men at de da hadde rutine med å framskyndte UL. Alt går sikkert fint skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt, de ligger ganske langt nede ennå vet du. Da jeg var på kontroll den tiden, måtte vi lete helt ned mot symfysebeinet for å finne hjertelyd. Tok lang tid. Hvis legen hadde det litt travelt, kan det jo være at han ikke lette på riktig sted.... ikke vær bekymret du, ved neste kontroll får du høre hjertelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode svar - jeg fikk tak i legen og de sier at de henviser til ul. Så jeg får antagelig en denne uka eller neste... Deilig det da - kjenner på meg at det ikke er noe galt, men det er godt å få sjekket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for deg at du fikk ul. Det er godt at de tar bekymringen på alvor :-)

Jeg hørte hjertelys i uke 15 hos legen, men hun var veldig påpasselig med å si at det var vanlig ikke å finne den før vi forsøkte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i 21. uke og har fortsatt ikke hørt hjertelyd....har vært på ul og sett at alt er i orden og at hjertet slår, så det er nok forskjell på folk rett og slett. Er du veldig bekymra så er det god nok grunn til å få UL...jeg har hatt 3 UL....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heldig og fikk høre hjertelyden i dag (er 16+1). Men før vi prøvde å finne den sa jordmora til meg: "Vi kan gjerne prøve å finne den, men bare hvis du lover å ikke bli engstelig dersom vi ikke finner den. Det er nemlig ikke alltid det går an, men det betyr altså ikke at noe er galt". Noen ganger ligger småen litt for godt gjemt nedi bekkenet, men der har h*n det jo veldig godt, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det ikke bare er meg :-) Ja ikke for at jeg vil at andre skal bekymre seg, men....

uansett fikk jeg jo ul - venter bare på brev derfra...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei noralill.

 

Bra du får ultralyd når du blir bekymret! Regner med at alt er bra inni magen, men godt å få det sjekket.

Jeg har endelig fått brev fra sykehuset om ordinær ultralyd - men skal ikke før i begynnelsen av mai. Er jo leeeeeeeeeenge til jo... Skal til jordmor over påske da, og da vil jeg være 16+5. Så regner med hun vil lytte etter hjertelyden da. Hun gjorde ikke det da jeg var der i uke 11, nettopp fordi hun ikke ville bekymre meg hvis hun ikke fant den.

Jeg håper du klarer å slappe av litt innimellom bekymringene. Krysser fingre og tær for deg og den i magen:-)

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Chidera - jeg regner med at alt er ok denne gangen - men ble litt stresset... Min fastlege (somerverdensbeste) er borte i et år og jeg blir da kastet litt fram og tilbake. Føler at han ikke tar seg tid og heller ikke mine bekymringer på alvor. Når jeg sa jeg ble engstelig så sa han at ja men det er ikke noe å få gjort om det går galt... ! Slå den da - ikke akkurat det vi trenger å høre - men samtidig sier han at jeg ikke skal bekymre meg... HMM - kjenner jeg er stressa bare jeg tenker på det. Når jeg gikk med Nora var jeg ikke bekymret i det hele tatt, men det er klart at de to MA har gjort sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...