Gå til innhold

Til dere som har gått opp mye i vekt!


Kakeåndsen

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle fortelle min historie.

 

Jeg gikk opp over 30 kg under svangerskapet. Mye vann i kroppen, lite aktivitet pga noen av de mindre koselige sidene med svangerskapet og feil kosthold er årsakene til min vektøkning. Hadde forresten både en fastlege og jm som ikke fokuserte på vektøkningen.

 

Fikk iallefall verdens nydeligste lille, store prinsesse for snart 5 mnd siden, og i dag stopper vekta på iallefall 25 kg mindre enn den gjorde om morgenen før hun ble født. De første 15 kg forsvant første uka, men så kom jula og da kom det litt tilbake. Etter jul har jeg gått ned nesten 11 kg. Har jobbet litt for å ta dem av, dvs kuttet ut snop og brus og gatekjøkkenmat, samtidig som jeg begynte å gå lange trilleturer og trene litt styrke og mor og barn trening. Men jeg spiser utrolig mye mat. Nå har jeg i tillegg fått skikkelig effekt av ammingen og da forsvinner det en halv kg i uka uten at jeg gjør stort for det.

 

Vet at jeg syntes det var betryggende å høre om andre som gikk opp mye, og som klarte å få det av igjen relativt raskt, så derfor tenkte jeg at det kanskje kan være en liten trøst. Husk, ni mnd på å gå opp og ni mnd på å gå ned!

 

Ha en fin dag! Og lykke til med babyen i magen og fødselen! Og ja, amming kan gjøre j....g vondt til å begynne med.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å takk for at du skrev dette innlegget! Jeg har gått opp ca 30 nå og må si jeg lurer litt på hvordan de skal forsvinne igjen??? Flott å høre at det faktisk kan gå såpass lett som hos deg! Håper dette gjelder meg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre ja...men hvordan er muskulaturen nå da? har du typisk blitt mye slappere i fisken, selv om kiloene renner av? mye slapt skinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, vet du, jeg har ikke noe særlig løst skinn i det hele tatt! Magen strammer seg fint inn den, selv om den er litt mere deigete enn før. Regner med at magen min blir nesten som før jeg ble gravid etterhvert jeg. Fikk svært få strekkmerker også.

 

Men brystene, vel de henger nå der..... Fint at det finnes wonderbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig et oppløftende innlegg!!! Takk :-)... Prøver å skjerpe meg på matfronten. Stoppe litt før jeg er mett. Føler jeg må putte noe i munnen hele tiden, og da prøver jeg med grønnsaker og frukt. Men ikke alltid enkelt. I det siste har det faktisk vært veldig tøft. Is, boller, sjokolade... Sånn som i kveld. Du får en gi fa....en holdning. Og så drit dårlig samvittighet etterpå. Da er det deilig å lese innlegget ditt. For jeg er veldig innstilt på å få tilbake figuren min etter fødsel, men har vært redd for at det er enklere sagt enn gjort. Du gjorde meg i bedre humør før jeg nå legger meg. Takk :-) Og gratulerer så mye med prinsessa di. Prinsen min kommer om forhåpentligvis 23 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, utrolig bra at du skriver om dette. Jeg veide 49 kg da jeg var fikk vite at jeg var gravid me min første, var da 3 mnder på vei. Jeg er ikke den som er så glad i mat eller no men på sykehuset da fødselen var i gang veide jeg 93 kg, det er nesten dobbelt vekt!! Herregud.. men nå 1 år etter veier jeg 70 kg. Har ikke gjordt mye før å gå ned i vekt, skal bynne å trene nå sånn at magen går litt mer inn før sommeren ^^ .

Bra det er flere =)

 

Kos dere i påsken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo det viktigste: kos dere med magene deres! Og gled dere til det som kommer.

 

Vekten kan dere bekymre dere for senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre !! Jeg har lagt på meg nærmere 25 kilo ( er fødeklar! ) og håååååper det går av en del,ja. Selv om vekta viser mye, føler jeg meg ikke så tung, faktisk. Har jo for all del blitt mer på rumpe og lår, men det kan jo liksom bare gå en vei nå : det kan jo ikke bli MER mat og snop ( går liksom ikke ann ..)+ amming og lange gåturer. Må bli en suksess ( he he).

 

Håpe håpe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mine 2 første svangerskap gikk jeg opp 25 kg, etter det første gikk 20 kg ned raskt, men så ble jeg gravid på nytt.denne gangen gikk alle 25 kg av i løpet av 5 mnd.blir spennende å se denne gagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre, flott innlegg. Jeg som ble nervøs av mine usle 12-13 kg...tror jeg skal skal holde godt kjeft heretter jeg. Har jo tvangstanker om at jeg skal legge på meg 10 kg til de siste 3 ukene fordi jeg er så svakelig og bare mååååå ha snop hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye i forhold til dem som påstår at de har gått ned 3 kg når de er fødeklare. Ikke det at jeg tror det er sunt og i de hele tat mulig. Men det er mange her inne som knapt legger på seg noe som helst. Påstår de selv i allefall. Når jeg leser på de mange innleggene her inne som handler om vekt så høres det ut som om folk virkelig skammer seg over å ha gått opp 4 kg i uke 30. De må jo ha anorexia. Jeg skjønner det iallefall ikke.

 

Du trenger jo ikke å kjefte på meg da, jeg kjeftet jo på meg selv og det holder lenge det. Hovedpoenget mitt var å si at det var et flott innlegg til trøst og inspirasjon for mange gravide med bekymring for kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære anonym. Les innlegget hennes en gang til før du flyr i taket er du snill.... Hun sier jo at hun skal slutte å klage over skarve 12 kg.....

Og det er mulig å bare gå opp 3kg iløpet av et svangerskap, er nå på -1kg, men jeg gikk ned masse, ca 9kg de første mnd pga kvalme... Så sånn sett så har jeg jo egentlig gått opp 8kg på 4mnd..... Men fra startvekten......

Leste også om ei dame i Gravid for et par år siden som la om kostholdet sitt totalt da hun ble gravid og gikk ned 12kg, hun slanket seg ikke, begynte bare å spise sunt...

Er også besvist på kosthold, siden jeg er stoooor fra før og gikk opp ca 25kg ved forrige svangerskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, veldig godt og betryggende å høre sånne historier! Tusen takk for innlegget ditt!! Ser litt lysere på ting nå... :)

Lykke til videre med den lille, kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...