Gå til innhold

Hei Reddik


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Leste et innlegg her at du skal til Cuba i påsken. (det høres deilig ut)

 

Det er vel en ganske lang flyreise dit?? Jeg skal nemlig fly langt (tror ca 12 timer) i slutten av juni. Da er jeg i 17 uke ca. Tror jeg.... Dette bør vel gå bra håper jeg. Skønner at jeg bør ha støttestrømper og prøve å bevege meg på flyet, samt drikke mye vann....

 

Har fu fått noe beskjed om hva slags mat ol. du bør holde deg unna når du er på ferie? eller om det er greit å sole magen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg skal til Cuba! det skal bli så deilig, varmt og fint vær og ikke noe snø!!

 

Det er 11 timer fra Paris til Havanna så det blir langt nok...jeg har fått beskjed (og jeg er ganske lydig ;-)) om at støttestrømper er påkrevd! Masse vann og bevegelse er også viktig ja.

 

du må undersøke om flyselskapet du skal fly med har noen restriksjoner på gravide. Vi flyr med air france og de måtte vite at jeg var gravid før reisen. Noen bryr seg ikke katten og andre har krevd legeattest vet jeg. Innenriks i Sør-Asia er visst ganske hissige har jeg hørt ;-) Alt dette har med forsikringer som flyselskapene er pålagt å ha. Men det er som sagt forskjellig fra flyselskap til flyselskap så sjekk med ditt i god tid før du reiser.

 

Jeg har vært plaget med ekstrem svangerskapskvalme og fikk beskjed av legen min om å ta med postafen reisesyketabletter i tilfelle ejg skulle bli superdårlig på flyet. Vet ikke om de andre reisene setter så stor pris på om jeg okuperer et av toalettene under hele reisen.

I uke 17 regner jeg vel med at dette ikke blir ditt problem.

 

Det er de samme reglene med mat som her hjemme. Holde seg unna rått kjøtt, uvaska salat, halvfrosne meieriprodukter og skalldyr. Ikke spis noe hvis du tror kjøkkenet hvir det kommer fra ikke holder god standard.

 

Man skal være forsiktig med soling generelt, magen skal ikke utsettes for så mye sol. Huden din er mer følsom nå også, du kan bli lettere brent.

 

Ha en strålende tur! Jeg skal kose meg, det må du også gjøre!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bra ut! Virker som om jeg også kan dra på lang tur med god samvittighet da!! :-)

 

Kos deg mye på tur, satser på at det kommer et fyldig referat når du er tilbake igjen! :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...