Gå til innhold

Hva skjer i uke 12?? noen som vet??


Gjest

Anbefalte innlegg

lurer på om noen der ute kan fortelle meg hva som skjer i uke 12, siden alle sier at kvalmen stort sett blir bedre da..... jeg er en av de superkvalme... er i uke 11 i dag, venter bare på den magiske uke 12..:-)

Vet jo at mange er kvalme lengere enn det også da.... men som sagt, hva skjer i denne uken?? hvilke endringer inntreffer da!! Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at hcg-nivået da har sunket, og morkaka derfor har overtatt jobben med å opprettholde graviditeten. Hcg gjør oss kvalme, ikke sant, og derfor avtar ofte kvalmen. Men vi skal ha et hcgnivå rundt 20.000 resten av svangerskapet, så om man er hypersensibel for hormonet vil man kanskje være kvalm lengre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!!! urk... håper jeg ikke er hypersensitiv da.... holder ikke ut denne kvalmen mye lengre... :-) Kanskje kroppen venner deg til det etterhvert også??hormonet mener jeg.... håpe håpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg er et hormon som blant annet opprettholder graviditeten, altså sørger for at fosteret blir værende på plass - tror jeg. Har sikkert andre funksjoner også, men det vet jeg ikke noe om. Hcg nivået stiger masse i starten av graviditeten, fra 30 til 100.000 på 6-7 uker. Når det har nådd en topp, synker det til ca 20.000 og blir værende der resten av svangerskapet. Når man blir kvalm, skyldes det ømfindtlighet overfor hcg. Vet dessverre ikke mer enn dette,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Legen sa til meg at selve babyen blir laget de 12 første ukene, deretter er det bare voksing og finjusteringer de resterende ukene. Derfor er det mye som skjer og kroppen koker av hormoner og kommer lett i ubalanse. Derfor er det mye tryggere etter uke 12 og. For da er de vitale organene på plass og har begynst å øve seg når morkaken sender næring til fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...