Gå til innhold

3-hjuling.. eller 4-hjuling...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe vogn nr 2 nå, og hadde bestemt meg for enten Quinny comfort 3xl, eller Reflex trehjuling. Men så ble jeg plutselig usikker..... Hvordan er egentlig 3-hjulinger på vinterføre? Og på litt ujevnt underlag? (tenker ikke på off-road- terrengkjøring da, men type veier som ikke er asfalterte, og brostein osv)

Burde jeg kanskje heller satset på f.eks Emmaljunga Scooter? ( men 4-hjulinger er jo så kjeeeedelige....)

Erfaringer & tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er Formula-en veldig forskjellig fra Speedi-en? Har vært inne på Quinnys hjemmesider, men finner ingen Fornula der..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Quinny freestyle comfort. Hadde simo combi 4 hjul fra før av. Etter 15 min med quinny (inne på et senter) dro jeg tilbake og fikk pengene tilbake. Den var jo sååå ustødig!! (hvertfall i forhold til simo). Var redd den skulle tippe (var nok fordi jeg hadde en veske hengene forran, følger jo egentlig bare med ryggsekk til Quinny, men litt kjedelig å gå med ryggsekk hele tiden). Og så liten plass under.. Må bære handleposene hvis du har mer enn en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du - det er lite som slår simo og emmaljunga. Har hatt simo kombi til jenta helt til nå - er 20 mnd. Nydelig trille og ligge comfort ja!

 

Men, med tiden kommer andre behov og det fant jeg i en trehjuling. Vurderte aldri quinny sine vogner, synes de virker veldig ustødige enda de er breie bak. Dessuten er jo comforten tung - over 15 kg!! (tilsvarer sportsvogndelen på kombien).

 

Traxx Marlin 3 var det jeg endte opp med (se også omtale lengre ned på siden om det frister). Har ikke hatt den lenge enda, men har prøvekjørt masse!! Den er stødig, god å trille, ryggen kan legges så godt som helt ned, bøylen foran kan tas helt av eller dreies helt ned og når du legger fotbrettet/fotputa oppå denne, blir det sovestilling for bena for de opp til ca 2 år.. (men, dette er noe jeg har funnet på selv, det er egentlig ikke regulerbart fotbrett altså!), det er god plass til pose, det er fin sittestilling (litt mer oppreist enn mange andre trehjulinger + ikke "stramt" under knærne), god plass i kurven under og liten lomme bak på skjermen, veier 11 kg.. også er den ikke så dyr. Minus er at den er brei bak og at solskjermen sitter litt høyt.

 

Vurderte Scooteren, men den er veldig liten under bøylen foran, så det er liten/ingen plass til pose og det blir litt kronglete for "støvlebarn". Det er heller ikke full liggestilling. Tror ikke den er så mye bedre på brostein enn mange trehjulinger. Da ville jeg heller gått for en av simo sine sportstriller.

 

Det med fjæring er vel svakheten til mange lettere triller. Litt overgang fra kombien må en nok regne med uansett :-|

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Easywalker dersom du skal ha en lett og smidig 3 hjuling til reise og trilletur. Men den kan ikke legges helt flatt, så det er greit å ha en "sovevogn" i tillegg hjemme.

 

www.easywalker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt en eldre ( dvs 2003-mod, hehe) Simo kombi hittil, som vi er kjempefornøyde med. Men den er for stor, tung og upraktisk til hverdagsbruk nå framover, derfor ville vi ha en enklere trille i tillegg, så kan simoen brukes til sovevogn ,tenkte vi.

Men det er jaggu ikke enkelt! Er man først vant til Simo-komfort, blir alt annet bare billig plastikk, liksom....

Nå har jeg søkt opp Traxx'en, og tror jammen meg den har akkurat det vi vil ha! Hva ligger den på i pris, sånn ca?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traxxen kosta 2500 kr mot feks 4000 for easywalkeren. Synes jo den også er fin, kanskje bedre design, men dyrere, smalere setebredde, tilbakelent sittestilling, mindre lun, ikke liggestilling og mindre lasteplass. Men, skjønner jo de som sverger til den 7 kgs easywalkeren og.. men, for oss passet traxx best.

 

Ungen min er 80 cm nå og har minst 10 cm til å vokse før jeg i det hele tatt trenger å tenke på rygglengden. Ifht simo kombi.. vel, målte like godt jeg. rygg+sete = 70 cm. så kommer avstand fra sete til fotstøtte på ca 25 cm. Totalt 95 cm. Det er absolutt ikke av de korteste. Simo champion heter den vel nå, mener jeg har en liggelengde på 104 cm, og den er jo kjent for å være lengst..

 

Håper du finner riktig vogn for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp og innspill , M@lling :o), og dere andre. Har fått opp øynene for Traxx nå. Skal se om de selger den i en butikk i nærheten, så jeg får sett den IRL.

For andre interesserte; her er en link: www.hauck.group.de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var jo litt opptatt av egenskapene på brostein.. traxxen har merkbart mindre fjæring enn simo altså, men tror ikke den er værre enn mange andre triller/trehjulinger. Kan være det er vel mye luft i dekka mine og.. ;-)

 

Lånte en GTsport12 en uke en gang og den tror jeg er litt bedre i så måte. Den er også lettere (8 kg), smalere og har koppholder (en litt harry men praktisk detalj). Koster 3000 ny. Men, den har IKKE liggestilling, tiltehjul, regulerbart håndtak, "fotbrett" eller "riktig sittestilling" ("ref over").

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd GT sport 12, og den var igrunnen fin, men jeg syntes den ble veldig lang og uhåndterlig, pga framhjulet ikke er svingbart. Litt stiv å svinge, liksom. Derfor kunne jeg tenkt meg svingbart framhjul. Uff, er igrunnen ikke lett, dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-) Det er nok derfor så mange blir bitt av "barnevognbasillen". Det finnes jo så mye med ulike egenskaper.

 

Ville bare tilføye at jeg nå har tatt ut litt av lufta i dekkene.. det var så mye luft der som det var mulig.. litt mykere nå ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...